جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: نقش مجمع در خصوص معارفی که امروزه در دنیا عرضه کنیم می‌تواند نقش‌برجسته‌ای باشد ما باید در مسیری حرکت کنیم این مرجعیت به ذائقه جامعه بشریت خوش بیاید در واقع امروزه نیازمند هستیم که به‌صورت ایجابی مکتب اهل‌بیت (ع) را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اولویت‌ها و راهکارهای نشر معارف اهل‌بیت (ع) در عرصه بین‌الملل که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش یکی از عقبه‌های مهم است که نیاز است در برنامه‌ریزی‌ها و تألیف آثار از آن بهره بگیریم، اما نکته مهم دیگر این که پژوهش‌ها باید در راستای نیازهای آن منطقه و جامعه باشد.

وی ادامه داد: نقش مجمع در خصوص معارفی که امروزه در دنیا عرضه کنیم می‌تواند نقش‌برجسته‌ای باشد ما باید در مسیری حرکت کنیم این مرجعیت به ذائقه جامعه بشریت خوش بیاید در واقع امروزه نیازمند هستیم که به‌صورت ایجابی مکتب اهل‌بیت (ع) را به جهانیان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی با بیان اینکه حرکت از نفی به اثبات باید به‌صورت عملی اجرا شود، تاکید کرد: باید به معارف اهل‌بیت (ع) به‌صورت عمیق پرداخته شود و به این مهم توجه کنیم که اسلام یک دین پویا است و عزت را می‌تواند به جامعه برگرداند.

وی افزود: ظلم‌ستیزی، معنویت‌گرا و عدالت گرا بودن از ویژگی‌های دین اسلام بوده و علاوه بر این شاخصه مهم اسلام مسئولیت‌پذیری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی تصریح کرد: مکتب اسلام می‌تواند پاسخ همه بحران‌های فکری را بدهد ما در آینده نیازمند کلینیک‌های بی‌هویتی هستیم چرا که در آینده برخی از افراد به بی‌هویتی می‌رسند و باید درمان شوند حال این که کرامت جامع انسانی در دین اسلام دیده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ابراز داشت: ما با بحران خانواده و روابط انسانی در بین هم افراد در ادیان مختلف روبرو هستیم که علت آن هم فاصله‌گرفتن از معارف اهل‌بیت (ع) است. یکی از هدف‌هایی که در فضای مجازی موردتوجه قرار گرفته خانواده و ازبین‌بردن هویت افراد است.

وی بیان داشت: مسلمانان در بین کشورهای جهان سوم قرار گرفته‌اند و با مشکلات زیست‌محیطی درگیرند که دلیل آن هم فاصله‌گرفتن از معارف اهل‌بیت (ع) است، حال این که در روزگاری کشورهای اسلامی مرکز ثقل علم و نوآوری بودند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تاکید کرد: نباید در معرفی مکتب اهل‌بیت (ع) اصرار ما این باشد که افراد شیعه شود، بلکه ما باید مکتب اهل‌بیت(ع) را خوب بشناسیم و به افراد معرفی کنیم. اسلام دین خشونت نیست و این موضوع باید در افکار پیروان ادیان دیگر خصوصاً در کشورهای غربی تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha