دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
جهان

حوزه/ دبیر کمیته هماهنگی و پشتیبانی نمایشگاه‌های کتاب خارجی گفت: شناخت جامعه نخبگانی کشورها باید موردتوجه قرار گیرد، چرا که این افراد در کشورهای خودشان بسیار مهم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ محمد اسدی موحد پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اولویت‌ها و راهکارهای نشر معارف اهل‌بیت (ع) در عرصه بین‌الملل که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت برگزار شد، اظهار داشت: در شمال آفریقا و جنوب شرق آفریقا عطش ویژه‌ای به معارف اهل‌بیت (ع) وجود دارد و اگر این معارف درست معرفی شود دوستداران اهل‌بیت(ع) روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۲ که زامبیا رفته بودم، تشیع در این کشور وجود نداشت، اما امروزه چندین مسجد، مؤسسه و مرکز شیعه در این کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌ اسدی موحد تصریح کرد: شناخت جامعه نخبگانی کشورها باید موردتوجه قرار گیرد، چرا که این افراد در کشورهای خودشان بسیار مهم هستند.

وی ادامه داد: ارتباط با مراکز علمی و فرهنگی یکی از راه‌های ترویج معارف اهل‌بیت (ع) است و در این میان یکی از راهکارهایی که در آفریقا می‌توانیم مؤثر باشیم بهره‌مندی از کتب آموزشی است، البته آموزش تنها به این صورت نیست که حوزه علمیه دایر کنیم، بلکه مدارسی را دایر کنیم که افراد را در حالی‌که تربیت می‌دهد وارد بازار کار هم بکند.

وی خاطرنشان کرد: اگر معارف اهل‌بیت (ع) را آموزش دهیم، قطعاً مردم به سمت ما می‌آیند، چرا که این معارف دل ها را به‌سوی خودش می‌کشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha