یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحیمی

حوزه/حجت الاسلام رحیمی با موثر دانستن نقش بانوان در طول تاریخ، گفت: بانوان طلبه با الگو برداری و تأسی از علمای بزرگ تاریخ و بالاخص عالمه های زن نظیر بانو مجتهده امین می توانند کمک شایان و قابل توجهی به دین و نظام اسلامی نمایند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی، روز چهارشنبه در نشست پژوهشی که در مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه، برگزار شد، اظهار داشت: لزوم پژوهش بانوان طلبه در اوضاع کنونی جامعه بسیار مهم است و مقام معظم رهبری امام خامنه ای به زدودن موانع وصول انقلاب به اهداف از پیش تعیین شده ی تاکید دارند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمانی به وقع پیوست که هیچ یک از زیرساخت های لازم در کشور وجود نداشت و این مسئله با تلاش دلسوزان انقلاب اسلامی به نتیجه رسثید و بسیاری از مشکلات برطرف شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، افزود: در فقه اقتصادی؛ بانک داری اسلامی با مشکل اساسی عدم عمل کامل به منویات دینی مواجه است و در علوم روانشناسی نیز مسائل اومانیستی و انسان محوری مطرح است و خلاء خدا محوری دیده می‌شود.

وی گفت: افرادی که متعهد کامل به انقلاب اسلامی و متخصص باشند و بتوانند سوار بر مسئولیت ها شده و نظام را به سمت آرمان خود حرکت دهند و خلاء های علوم اسلامی را جبران کرده و نگذارند انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شو، کم هستند.

حجت الاسلام رحیمی با موثر دانستن نقش بانوان در طول تاریخ از جمله در مسائل فرهنگی و پیشتاز بودن آنها در این زمینه ؛ تاکید کرد: بانوان طلبه با الگو برداری و تاسی از علمای بزرگ تاریخ و بالاخص عالمه های زن نظیر بانو مجتهده امین می توانند کمک شایان و قابل توجهی به دین و نظام اسلامی نمایند .

وی تصریح کرد: طلاب نباید با احساس بی ارزشی، ناامیدی، هدفمند نبودن و خود تحقیری، در زمین دشمن بازی کرده و اهداف دشمنان نظام را به نتیجه برسانند ؛ چرا که عالمان دینی در طول تاریخ با از خود گذشتگی فراوان و تبحر در اکثر علوم ثمره ی زحماتشان را به ما رسانده اند و ما باید از علوم اسلامی محافظت کرده و در کنار پژوهش با قرار گرفتن در مسیر سیر و سلوک، در آخرت روسفید باشیم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رقیه معصومی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    با سلام خدمت اساتید بزرگوار و زحمت کشان عزیز مراسمات حوزه ، سخنرانی روز چهارشنبه بسیار عالی وقابل تفکر بود