دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با رئیس در انجمن آشوریان تهران

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با حضور در انجمن آشوریان تهران، پیام تبریک آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی را به رئیس انجمن آشوریان ایران ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، نمایندگان مدیر حوزه‌های علمیه با حضور در انجمن آشوریان تهران در ملاقاتی صمیمانه با جناب آقای یوناتن بت‌کولیا، رئیس انجمن آشوریان ایران، ضمن ابلاغ پیام تبریک آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی، به رایزنی حول مسائل مختلف پرداختند.

در این جلسه حجج‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، امین دین، مدیر دفتر ادیان و مذاهب بین‌الملل حوزه‌های علمیه و جناب آقای دکتر فدایی مدیر اروپا و امریکا به نمایندگی از مدیر حوزه‌های علمیه حضور داشتند.

در ابتدا جناب آقای بت‌کلیا، ضمن عرض خوش‌آمد و تشکر بابت حضور میهمانان، اظهارداشت: آشوریان از گذشته‌های دور همواره زندگی محبت‌آمیز و برادرانه‌ای با مسلمانان داشتند. به خاطر دارم در زمان کودکی‌ که در روستایی در ارومیه زندگی می‌کردم در زمان حمله ترک‌ها به ایران، مسلمانان حامی ما بودند و بالعکس در زمان حمله روس‌ها به ایران، ما حامی آن‌ها بودیم. حضرت علی علیه‌السلام عهدنامه‌ای را با اجداد ما امضا کردند که این عهدنامه اکنون در موزه چهل‌ستون اصفهان نگهداری می‌شود که به نظر من این سند یک منشور بین‌المللی است که باید به زبان‌های مختلف ترجمه و به اطلاع مردم دنیا رسانده شود.

وی گفت: طبق تحقیقات انجام شده قدمت آشوریان تا جایی است که حروف الفبای ابجد از زبان و حتی آشوری گرفته شده است. آشوریان اولین ملّتی بودند که مسیحیت را پذیرفتند و برای توسعه‌ی آن در سراسر جهان اقدامات زیادی انجام داده‌اند. در صدر اسلام آشوریان بودند که با ترجمه منابع باعث انتقال علوم به سرزمین‌های اسلامی شدند.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در این دیدار ضمن تبریک پیشاپیش سال نو میلادی اظهارداشت: ما در حوزه علمیه سه رویکرد نسبت به ادیان داریم: اول شناخت ادیان، دوم گفتگوی با ادیان و سوم توسعه همکاری‌ها فی‌مابین ادیان.

وی تصریح کرد: به عقیده ما در صورت اتحاد می‌توان بسیاری از مشکلات بشر همچون بحران محیط‌زیست و بحران خانواده را حل کرد؛ چراکه دنیای امروز خسته از تنهایی و خسته از تهی بودن از معنویت است.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار پیام تبریک مدیر محترم حوزه‌های علمیه به همراه چند یادبود و هدیه تقدیم رئیس انجمن آشوریان ایران شد.

ابلاغ پیام تبریک آیت الله اعرافی به رئیس انجمن آشوریان ایران

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha