پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با سفیر واتیکان در ایران

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با اسقف آندژی یوزوویچ، سفیر جدید واتیکان در ایران، دیدار و پیام تبریک آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، نمایندگان مدیر حوزه‌های علمیه کشور با حضور در سفارت واتیکان در ایران در ملاقاتی صمیمانه با اسقف آندژی یوزوویچ، سفیر جدید واتیکان در ایران، ضمن ابلاغ پیام تبریک حضرت آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی و نیز انتصاب ایشان به‌عنوان سفیر جدید واتیکان، به رایزنی حول مسائل مختلف پرداختند.

در این جلسه حجج‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، امین دین مدیر دفتر ادیان و مذاهب بین‌الملل حوزه‌های علمیه و فدایی مدیر اروپا و امریکا حضور داشتند.

در این دیدار، اسقف یوزوویچ اظهار کرد: هدف ما گسترش روابط با ادیان است. از دید سریر مقدس اعزام نماینده صرفاً جهت ارتباطات سیاسی نیست، بلکه نسبت به ارتباطات مذهبی و به‌ویژه ارتباط با مراکز دینی برنامه‌های مشخصی داریم. عالی‌جناب پاپ در آخرین نامه رسمی خود از برادری با مسلمانان سخن گفتند که البته منظورشان اعم از اهل سنّت و شیعیان است. گفتگوی میان ادیان صرفاً به معنای صحبت کردن نیست، بلکه بیشتر باید شنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوهساری نیز ضمن ابراز خوشنودی از این دیدار و تبریک انتصاب وی به‌عنوان سفیر واتیکان در ایران، اظهار داشت: گسترش ارتباطات و تعاملات میان رهبران ادیان می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد.

وی ادامه داد: بنده حامل پیام تبریک مدیر حوزه‌های علمیه به همه مسیحیان جهان و به‌طور خاص شخص جناب پاپ هستم. بنده برای همه مسیحیان جهان سالی پر از خیروبرکت آرزو دارم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کوهساری، ضمن معرفی مختصر حوزه‌های علمیه از سفیر محترم جهت بازدید از حوزه علمیه و دیدار با شخصیت‌ها و علمای قم دعوت به عمل آوردند.

لازم به ذکر است، در انتها پیام تبریک مدیر حوزه‌های علمیه و هدایایی معنوی به سفیر واتیکان در ایران تقدیم شد.

ابلاغ پیام مدیر حوزه های علمیه به سفیر واتیکان در ایران

ابلاغ پیام مدیر حوزه های علمیه به سفیر واتیکان در ایران

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حسن GB ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    ان شاء الله با ادامه چنین مراودات علمایی، بزرگان ادیان بتوانند راهی متعالی را به سوی همزیستی انسان ها بگشایند.