شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب نخبه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در صف اول باشند

حوزه / کارشناس موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) بندرعباس گفت: مقام معظم رهبری از طلاب به عنوان کسانی که نخبگان جامعه هستند توقع دارند که در حرکت‌های انقلابی و تحقق بیانیه گام دوم در صف اول باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم زینب عطاءاللهی در نشست علمی _تخصصی نقش علمی طلاب نخبه با موضوع تحقق بیانیه گام دوم، ضمن تبریک هفته پژوهش، با اشاره به اینکه یکی از مباحث گام دوم اخلاق و معنویت است تصریح کرد: آنچه که از طلاب در حیطه درسی و مسائل و موضوعات جامعه توقع می‌رود این است که در مبحث اخلاق و معنویت به صورت تخصصی وارد شوند و با پژوهش های دقیق، دست پر در منبرها و فضای مجازی ظاهر و یادداشت های علمی و پژوهشی بسیار خوب و عالی نوشته و منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را مطرح کردند، افزود: طلاب هم مثل حضرت زینب(سلام الله علیها) در این مسیر گام بردارند و با خوب درس خواندن با مسائل اسلام آشنا و آن را تبیین کنند.

عطاءاللهی با استناد به سخن مقام معظم رهبری "قبل از این که دیگران تبیین داشته باشند شما تبیین کنید"، ادامه داد: این که مقام معظم رهبری روی مبحث تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس تاکید دارند به دلیل ارائه روایت درست و عدم فراموشی آن در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که از طلاب و به ویژه طلاب نخبه انتظار می‌رود، این است که به طوری قوی شوند که از تحریفاتی که در جریان اصل اسلام و انقلاب اتفاق می افتد، جلوگیری شود.

استاد حوزه علمیه خواهران بندرعباس با بیان اینکه هر چه انسان دامنه علم و معلوماتش اضافه شود، مسئولیت بیشتری خواهد داشت، تاکید کرد: طلابی که در مباحث علمی و پژوهشی قوی حرکت کنند، نقش و به تبع آن مسئولیتشان بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: طلاب با ارتقاء علمی و پژوهشی می‌توانند تفکر و فرهنگ اشتباهی که گاهی در جامعه غالب می‌شود و ملاک ارزش گذاری یک زن را زیبایی و جلوه های ظاهری می‌دانند تغییر دهند.

کارشناس موسسه آموزش عالی فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه، یکی از اقدامات طلاب بحث یادداشت نویسی است، تصریح کرد: طلاب، تجربیات و علومی که از برکت انقلاب و شهدا به دست آوردند را در قالب یادداشت هایی در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه در اختیار مخاطبان خود در گروه های فضای مجازی و خانواده ها قرار دهند .

خانم عطاءاللهی با بیان اینکه مدیران، معاونان و استادان در زمینه جذب نخبگان در مدارس تلاش کنند، افزود: طلاب از ابتدا از حیث فرهنگی، پژوهشی و تدریس سنجیده شوند، در واقع یک کادر سازی و استادپروری هایی در همان دوره پنج ساله اول انجام شود.

وی در پایان با استناد به فرمایش امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) "ما جز طلاب کسی را نداریم" اظهار کرد: چشم امید جریان ها و حرکت ها به طلاب است که بتوانند در زمینه های فتنه، عواملی که انقلاب را به چالش می‌کشاند، شبهات و مغالطه هایی که در سطح جامعه است، مواضع صحیح و ولایی را در موارد مختلف بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha