پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر محمد صادق خیاطیان

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری، تبعیض و عدم شفافیت را سبب گلایه مردم دانست و توجه مسئولین به نخبگان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دکتر محمد صادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که در قم برگزار شد، شعار دولت در مردمی و عدالت محور بودن را مورد اشاره قرار داد و گفت: صف مردم نباید از صف مسئولان جدا شود و این تنها بواسطه جلب اعتماد مردم ممکن خواهد شد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، عمل گرایی را خواسته مردم دانست و خاطر نشان کرد: حضور در بین مردم یکی از مظاهر مردمی بودن است؛ اما به تنهایی کافی نبوده بلکه باید با پیوست عمل همراه باشد و عمل نباید در کنار حرف‌ها و وعده‌ها کمرنگ شود.

امام جمعه قم ادامه داد: مردم بیش از آنکه مطالبه کمّی داشته باشند، انتظار صداقت و شفافیت دارند و اگر عدالت محوری را در مسئولان مشاهده کنند، پیوند میان مردم و نظام بیشتر خواهد شد و این امر، خود در برابر دشمنان بازدارندگی ایجاد می‌کند.

وی رهبر معظم انقلاب را به عنوان نقطه امید مردم در مشکلات و کاستی‌ها ارزیابی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای همیشه به عنوان یک نقطه امید در دل مردم وجود داشته است و همین مطلب سبب شده تا هیچگاه پیوند میان مردم و نظام بخاطر بعضی کم کاری‌ها قطع نشود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عدالت محوری را تنها وسیله افزایش و تقویت همدلی مردم و نظام توصیف کرد و گفت: مردم تشنه عدالت‌اند و از تبعیض‌ها گله مندند. بحث حقوق‌های نجومی و مسائل دیگری از این دست هستند که سبب آزرده خاطر شدن مردم گشته‌اند.

وی ضمن اشاره به اهمیت بالای حمایت از نخبگان افزود: نخبگان باید مورد توجه قرار گیرند و نباید احساس بی‌هویتی داشته باشند. زمینه سازی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله مسائلی است که هویت بخشی به قشر نخبگانی جامعه را بدنبال خواهد داشت. شرکت‌های دانش بنیان از جمله کارهای خوبی است که باید تقویت شود.

آیت الله حسینی بوشهری تقویت فرهنگ مصرف را مؤلفه‌ای کلیدی دانست که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و خاطر نشان کرد: فرهنگ بن مایه مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و این امر باید در رابطه با میزان و الگوی مصرف نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همکاری بدنه دولت را در پیاده سازی خروجی‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک، ضروری دانست و ابراز داشت: خروجی‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک باید توسط مردم قابل لمس باشد.

شایان ذکر است:در ابتدای این جلسه، دکتر محمد صادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گزارشی از محورهای فعالیت این مجموعه ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha