سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خور. بیابانک

حوزه/ نشست علمی-پژوهشی با موضوع«ضرورت آموزش پژوهش محور در حوزه های علمیه خواهران» در مدرسه علمیه خواهران خور و بیابانک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محدثه سادات آل داود، معاون آموزش مدرسه ریحانة النبی(س) خور و بیابانک در نشست علمی-پژوهشی با موضوع «ضرورت آموزش پژوهش محور در حوزه های علمیه خواهران»، در مورد چرایی آموزش پژوهش محور گفت: اگر پژوهش صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت و بدون پژوهش، آموزش از پویایی و نشاط دور خواهد بود. پژوهش موتور محرّک آموزش است.

وی با اشاره به حدیث امام باقر (ع) که فرمودند علم با عمل همراه است هر کس علمی را آموخت باید به آن عمل کند والا علم خود را از دست خواهد داد، افزود: آموزش پژوهش محور با استفاده از همه ظرفیت‌های علم‌آموزی فراگیر باعث بالا رفتن هر چه بیشتری میزان توجه آگاهانه و در نتیجه افزایش کمی و کیفی سطح یادگیری می‌شود.

معاون آموزش مدرسه ریحانة النبی(س) خور و بیابانک ادامه داد: طرح اشراب از سال هزار و سیصد و نود و پنج وارد مباحث آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران شد، در این طرح تعدادی از واحدهای پژوهشی به بعضی از دروس آموزشی اضافه شد.

فاطمه مولایی، معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) نیز در ادامه این نشست گفت: آموزش پژوهش محور همراه با اجرای گام به گام مهارت های پژوهشی در طول تحصیل طلاب و برگزاری و شرکت در کارگاه های پژوهشی از ضروریات این طرح است.

وی افزود: هدف ما از اجرای طرح اشراب و آموزش گام به گام مهارت های پژوهشگری، آشنائی هرچه بیشتر طلاب با مهارت های پژوهشگری درجهت نوشتن مقالات پایانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha