دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پژوهش

حوزه/ کارشناسان برون مرزی از عراق و ترکیه با حضور برخط و آنلاین در آیین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران به بیان نقش زنان در تمدن نوین اسلامی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ها کفاح کارشناس عراقی و سماعیل شرن کارشناس ترکیه ای امروز پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در سخنانی که به صورت آنلاین و برخط در آیین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران داشتند، نقش زنان در تمدن نوین اسلامی را تبیین کردند.

ابتدا خانم کفاح با اشاره به این که اسلام در محیط جاهلی ظهور پیدا کرد و جایگاه اصلی زنان و مردان را مشخص کرد، اظهار داشت: انسان در نظر اسلام، سنگ بنای ساختن یک تمدن بوده و خلیفه خدا در زمین است.

وی با بیان این که اسلام اهمیت بسیاری برای آموزش زن قرار داد و حتی زنان از پیامبر اسلام خواستند که یک روز را برای آموزش زنان قرار دهد، ادامه داد: در همین راستا بود که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) جلسات تفسیر قرآن برگزار کردند و فعال در عرصه های اجتماعی بودند.

این کارشناس عراقی خاطرنشان کرد: اسلام زنان را به مشارکت ها و فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تشویق کرد و بسیاری از علما و بزرگان بر این عقیده اند که دوره پیامبر و ظهور اسلام دوره طلایی برای زنان بود و دیدگاه اسلام به زنان، باعث ارتقاء جایگاه زنان و اثرگذاری آنان در تمدن نوین اسلامی شد.

در ادامه خانم سماعیل شرن با اشاره به نقش زنان در تمدن نوین اسلامی، بیان داشت: وقتی از تمدن نوین اسلامی صحبت می کنیم اولین کسانی که به ذهن متبادر می شوند حضرت خدیجه، حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب علیهماالسلام هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha