جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد واحدی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: در سال های اخیر به صورتی هدف ‌گذاری شده که حوزه های خواهران به مرجعیت علمی برسند، یعنی هرکس در بحث خانواده و زن مسئله ای دارد ناخودآگاه بگوید، از حوزه علمیه خواهران بپرسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واحدی، روز پنجشنبه ۲۵ آذر، در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی، گفت: اگر می خواهیم تحول آفرین باشیم و مسیرهای بلند معنوی و توحیدی و حتی مادی را طی کنیم، باید آسیب شناسی کرده و اهداف را بلندمدت انتخاب کنیم. داشتن همت والا، برنامه‌ریزی و نیز بصیر و تیزبین بودن هم در این امر راهگشاست و ضروری است.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: حوزه های علمیه میراث دار همه انبیا (علیهم السلام) و عالمان و عصاره همه خوبی ها هستند، اگر شما به این فکر می‌کنید که طلبه توحیدی به کدام سو می رود و من چه سهمی در این مسیر دارم، در واقع به ورثة الانبیاء می‌اندیشید.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر به صورتی هدف ‌گذاری شده که حوزه های خواهران در حوزه دین، مخصوصاً حوزه زن و خانواده، به مرجعیت علمی برسند، یعنی هرکس در بحث خانواده و زن مسئله ای دارد ناخودآگاه بگوید، از حوزه علمیه خواهران بپرسیم؛ یعنی دانشمندانی که بتوانند تمدن اسلامی را راهبری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی خطاب به مدیران مدارس علمیه خواهران تصریح کرد: اگر می خواهیم دِین خودمان را به انبیاء بپردازیم، باید همت خود را بلند کنیم؛ این سازمان شأن و جایگاه والایی دارد، چون محل تربیت طلاب است.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فاضل حسامی، مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تقدیر و خانم ملیحه وکیلی به عنوان سرپرست حوزه خواهران استان معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha