شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

 حوزه / مراسم اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد، گفت: در حوزه علمیه هنوز هم پژوهش مظلوم و مغفول است و این مهم در حالی است که پژوهش در تاریخ حوزه علمیه بسیار ماندگار است

وی خاطرنشان کرد: پژوهش در عمل سابقه ای به بلندای اسلام دارد، اما شاید به دلیل مدیریت های سال های گذشته پژوهش در حوزه علمیه آنچنان گسترده و عمیق نیست و بیشتر در زمینه فقه و اصول است

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اصلی ترین پژوهشگران کسانی هستند که فقه اسلامی را استنباط کرده اند اما در خارج از این دو حوزه پژوهش بسیار ضعیف است و باید اقدامات ویژه تری صورت گیرد

وی ادامه داد: اقتصاد، مدیریت، اخلاق، فرهنگ و بسیار از موضوعاتی دیگر که منابع و مواد خام وجود دارد ولی پژوهش ماندگار و الگوسازی در این زمینه انجام نشده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین افزود: دست همه نهادها به سوی حوزه علمیه دراز است اما در این زمینه کوتاهی های زیادی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اصلی ترین پرچمدار علم و تحقیق در کشور هستند و باید در این زمینه اساتید و طلاب به صورت جدی تری ورود کنند.

حجت الاسلام سبحانی نیا همچنین از توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نسبت به مسئله پژوهش در حوزه های علمیه قدردانی نکرد.

حجت الاسلام یعقوب خانی، دبیر جشنواره علامه حلی قزوین هم در این مراسم بیان کرد: جشنواره علامه حلی(ره) فرصت مناسبی برای نیل به اهداف چندگانه پژوهشی است که در این میان ایجاد انگیزه پژوهش به واسطه در معرض دید قرار گرفتن، توجه مسئولین به آثار طلاب، تشویق آثار برتر و همچنین تقویت مهارت‌های پژوهشی طلاب توسط اساتید ارزیاب به واسطه ارزشیابی‌های توصیفی، یکی از مهم‌ترین این اهداف است که استفاده از فرصت جشنواره می‌تواند به تقویت هرچه بیشتر این امر کمک کند.

وی ادامه داد: امسال تعداد ۳۷۵ اثر ارسال شده بود که که ۲۰۶ اثر از حوزه علمیه برادران و ۱۶۹ اثر از حوزه علمیه خواهران در قالب های مقاله و پایان نامه و تحقیق پایانی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) استان قزوین رسیده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha