پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب «رجال تفسیری» اثر ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حجت الاسلام علی نژاد دانش رجال را از جمله علوم مورد اهتمام قدمای پژوهش در دین دانست و گفت: با وجود تضعیف علوم دینی در دهه ها و قرن های پیش از پیروی انقلاب اسلامی اما به برکت این پیروزی احیا شدند؛ علم رجال نیز یکی از علومی می باشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا و بیش از پیش به آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی نژاد نویسنده کتاب «رجال تفسیری»، امروز در مراسم رونمایی از این کتاب که در سالن همایش های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها گفت: در روایت داریم که اگر انسان یک ورقه نوشته علمی از خود به جای بگذارد خداوند برای او پاداش بسیار بزرگی را در آخرت قرار می دهد.

وی افزود: موضوعاتی که معمولاً حضرت آیت الله جوادی آملی به آن ها ورود پیدا می کنند بر اساس نیاز جامعه امروز است؛ تفسیر تسنیم، شرح زیارت جامعه کبیره و شرح نهج البلاغه نمونه هایی از این اقدامات ایشان است.

حجت الاسلام علی نژاد خاطرنشان کرد: دانش رجال از جمله دانش هایی است که از ریشه قدیمی و غنی برخوردار می باشد؛ لذا می بینیم که از جمله فعالیت های علمی بزرگان دین در زمینه علم رجال بوده است.

وی دانش رجال را از جمله علوم مورد اهتمام قدمای پژوهش در دین دانست و گفت: با وجود تضعیف علوم دینی در دهه ها و قرن های پیش از پیروی انقلاب اسلامی اما به برکت این پیروزی احیا شدند؛ علم رجال نیز یکی از علومی می باشد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا و بیش از پیش به آن پرداخته شده است.

نویسنده کتاب «رجال تفسیری» تصریح کرد: ما روایات کلامی، تفسیری و فقهی داریم و حتی در بحث هایی همچون مهدویت و سبک زندگی اسلامی هم روایات بسیاری در دسترس ما هست.

وی با اشاره به دغدغه علمی حضرت آیت الله جوادی آملی به پرداختن به رجال تفسیری افزود: بنده این را افتخار خود می دانم که در خدمت حضرت استاد قرار گرفته و با استفاده از رهنمودهای ایشان رجال تفسیری را به رشته تحریر درآوردم.

حجت الاسلام علی نژاد بیان داشت: حضرت استاد به دلایل علمی و ظریفی از میان تفاسیر مختلف تفسیر کنز الدقائق را به ما توصیه نمودند و ما با استفاده از آن نگارش «رجال تفسیری» را آغاز کردیم.

وی گفت: ما کار را شروع کردیم و بحمدالله بعد از گذشت چندسال شاهد توجه محققین به این اثر هستیم.

نویسنده کتاب «رجال تفسیری» اظهار کرد: تاکنون دو مقاله در معرفی و نقد این کتاب چاپ شده است که بیانگر اهمیت این کار پژوهشی می باشد؛ یکی از آن ها در شماره هشتم فصلنامه نقد کتاب با عنوان قرآن و حدیث به چاپ رسیده و دیگری در فصلنامه علمی پژوهشی علوم حدیث با بیش از ۲۰ سال سابقه چاپ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha