جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: اگر خواهران نخبه در راستای نخبگی تلاش کنند در حمایت از آنان کوتاهی نخواهیم کرد و ان‌شاءالله طرح هدفمندی را نیز برای خواهران نخبه اجرا خواهیم کرد تا حمایت از آنان هم هدفمند و هم هوشمند شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی صبح امروز در همایش تجلیل از همسر و فرزندان نخبه و استعدادهای برتر طلاب و روحانیون ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، و خیر مقدم به نخبگان و ممتازین علمی حاضر در جلسه گفت: شما نخبگان علمی افتخار حوزه‌های علمیه و روحانیت هستید و توجه به چند مطلب ضروری است.

وی افزود:اول این که در عرصه علمی ارزش انسان بسته به همت اوست، چراکه اسلام دین پویایی و بالندگی است و از مسلمانان نیز خواسته همواره در حال نوآوری باشند و مهم‌ترین عامل پیشرفت و رشد، همت مضاعف است و هرچه انسان همت و تلاش بیشتری داشته باشد بهره بیشتری را خواهد برد.

رئیس مرکز خدمات گفت: در راه هر پیشرفتی ترس و تردیدی وجود دارد. ترس از اقدام و تردید از رسیدن به نتیجه دلخواه، اگر این دو مانع از سر راه برداشته نشود راه پیشرفت را مسدود می‌کند و همت است که جایی برای ترس و تردید نمی‌گذارد.

وی بیان کرد: بسیاری از انسان‌های موفق بیش از آن که پیشرفت‌های خود را وامدار استعداد باشند مدیون سخت‌کوشی و همت‌اند.

رئیس مرکز خدمات بیان داشت: مطلب دوم داشتن بینش عمیق و بصیرت در مسیر اسلام و انقلاب است تا مرعوب جو نشوند بلکه جو شکن باشند و از سختی‌ها و دشمنی‌ها مأیوس نگردند.

وی ادامه داد: مطلب سوم نخبگان علمی باید در ولایت مداری سرآمد باشند، چراکه اسلام هیچ‌گاه در طول تاریخ از محاصره اقتصادی و نظامی ضربه نخورده است، اما در تهاجم فرهنگی ضربه خورده است و مهم‌ترین هدف این تهاجم دور نماندن مردم به ویژه نخبگان جامعه از امام و ولی فقیه جامعه اسلامی است و اگر ولایت فقیه مورد بی‌توجهی و تردید قرار گرفت بار سنگینی از دوش دشمن برداشته شده است.

وی در ادامه به برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مأموریت مرکز خدمات تأمین بخشی از نیازمندی‌های طلاب است و مجموعه مرکز خدمات برای تحقق امر رهبری به ویژه در حمایت از نخبگان تمام تلاش خود را می‌کند.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه حمایت از نخبگان باید در زمینه نخبگی آنان باشد، تصریح کرد: نخبه در ترجمه و چاپ مقاله و کتاب حمایت می‌خواهد و مرکز خدمات در تلاش است در این زمینه خدمات مناسبی ارائه کند.

وی گفت: اگر خواهران نخبه در راستای نخبگی تلاش کنند در حمایت از آنان کوتاهی نخواهیم کرد؛ در بحث هدفمندی حمایت از طلاب برنامه‌ای را شروع کرده‌ایم و ان‌شاءالله برای خواهران نخبه نیز طرح هدفمندی را اجرا خواهیم کرد تا حمایت از آنان هم هدفمند و هم هوشمند شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی بیان کرد: ایجاد اتاق فکر، کمیته تخصصی قرآن و اتاق مشاوره قرآنی پیشنهادهای خوبی است، اما مرکز خدمات در ایجاد آنها ورود نمی‌کند، بلکه شما باید ایجاد کنید و ما حمایت کنیم.

وی گفت: نشست‌های با نخبگان برای استفاده از نظرات و پیشنهادهای آنان برگزار می‌شود تا بتوانیم از این نظرات برای ارتقای فعالیت‌های مرکز خدمات استفاده کنیم.

رئیس مرکز خدمات گفت: تقاضا می‌کنم روحیه مطالبه گری خود را فعال کنید و از ما و دیگر مراکز حوزوی انتظارات واقع‌گرایانه و عقلایی خود را مطالبه کنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha