پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی تعریض جاده‌ ایواوغلی و احداث جاده‌ روستایی دانالو را دو خواسته مهم مردم ماکو از مسئولین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو اظهار داشت: بیست و هفتم آذر ماه مصادف است با سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. تاریخچه آن به زمان حضرت امام صادق(ع) برمی گردد که حضرت دانشگاهی را پایه‌گذاری کردند که در آن شاگردانی مانند جابر بن حیان که به پدر علم شیمی معروف است، تربیت شدند.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه همچنان تا زمان انقلاب مشروطیت ادامه داشت و در آن زمان دشمن دید که اگر این وحدت ادامه یابد، حاکمان جائر و ستمگر نمی‌توانند به راحتی در رأس امور قرار گیرند، لذا بین این دو نهاد علمی جدایی انداخت.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) این نقشه شوم دشمن را شناسایی کرد و برای تحقق این وحدت ارزشمند و همه‏ جانبه، سال‏ها پیش از انقلاب اسلامی، دو روحانی فرهیخته و برجسته، آیت‏ الله مطهری و آیت ‏الله مفتح (ره) را به تهران فرستادند تا با حضور در دانشگاه، زمینه وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شود.

وی افزود: هدف شهید مطهری و مفتح این بود که دنیای مدرن را از نو بشناسند و در آن تأثیر مثبت بگذارند؛ چون حوزه زمانی می‏ تواند در دانشگاه اثر جدی بگذارد که در درون آن رشد کند و آن‏ را به‏ درستی بشناسد. به برکت همین ارتباط محدودی که در آن زمان میان حوزه و دانشگاه به ‏وجود آمد، دانشجویان عزیز توانستند با فرهنگ اسلام و نظام ارزشی دین آشنا شدند و توانستند در بُعد سیاسی نیز با روحانیت خود همکاری هایی داشته باشند و نتیجه‌ این وحدت و همکاری، پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در زیر سایه‌ی رهبری است.

هاشمی اظهار کرد: امروز این وحدت بیش از گذشته احساس می‌شود، چون دشمن با جنگ نرم، دین و اخلاق و اعتقادات و باورهای دینی جوانان و همچنین حجاب و عفاف دختران ما را مورد هدف قرار داده است.

امام جمعه ماکو در ادامه به روز حمل نقل اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند، در عرصه‌ی حمل و نقل ایفای نقش کند، توسعه‌ی راه‌های کشور است و البته این امر می تواند اساسی‌ترین نقش را در توسعه‌ی اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی هر کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: امروز از جمله‌ مطالبات مردم منطقه آزاد ماکو، تعریض جاده‌ی ایواوغلی تا گیت منطقه‌ آزاد ماکو است و خوشبختانه اخیرا وزیر راه و شهرسازی نامه‌ای در راستای تعریض این جاده به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده. بنده از نماینده محترم می‌خواهم این موضوع را سریعا پیگیری کند تا مردم منطقه‌ آزاد ماکو در این جاده خدای نکرده بیش از این دچار حادثه نشوند.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: احداث جاده‌ روستایی دانالو توسط سازمان منطقه‌ی آزاد از دیگر مطالبات مردم شهرستان ماکو است. البته زیرسازی پل‌ها و تعریض این جاده توسط اداره‌ی راه و شهرسازی انجام پذیرفته و خوشبختانه در شورای عالی شهرسازی معماری نیز این جاده، به عنوان جاده‌ی پدافند غیر عامل مصوب گردیده است.

وی در پایان گفت: از مسئولین منطقه‌ی آزاد ماکو می‌خواهیم برای اینکه همشهریان عزیزی که می‌خواهند از شهر خارج شوند، به راحتی از این راه به کمربندی وصل شده و از آنجا بدون دردسر از شهر خارج ‌شوند، مقدمات واگذاری این پروژه را به پیمانکار فراهم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha