یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 996854
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
امام جمعه خوی

حوزه/ امانت داری، جلب رضایت الهی، توجه ویژه به مناطق محروم داشته باشد و عملیاتی کردن اصول، انضباط کاری، انضباط مالی، پیگیری و عمل به موقع، مهر ورزی، صبر و بردباری، عدالت و انصاف و توازن در توسعه و عمران شهری، گره گشایی و توجه جدی به فرهنگ عمومی را از مهم ترین توصیه های امام جمعه خوی به شهردار جدید بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسمخانی، امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، اظهار داشت: جامعه ما مخصوصاً در مقطع کنونی شدیداً احتیاج دارد که از حضرات معصومین(ع) الگو بگیرد و به روش و منش و فکر آنها نیاز دارد و جدال امروز جنگ الگوهاست.

وی اضافه کرد: الگوهای متعددی متاسفانه به نسل جدید معرفی می شود و برای تشخیص درست و یا غلط بودن این ها باید عقلانیت را ملاک قرار دهیم و خداوند متعال با عنایت خاص خود حضرت زهرا(سلام الله علیها) را به وجود آورده است تا یک الگوی ابدی و جاودانه برای تمام ادوار تاریخ باشد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: تمام دوران های تاریخ زیرپای حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار دارد و کسی نمی تواند بگوید که حضرت به درد این روزگار نمی خورد و ایشان در خطبه های خود از ادوار مختلف تاریخی خبر می دهند.

وی با بیان این که دین ولو در بستر تاریخ حرکت کند هیچ وقت وامدار شرایط تاریخی نمی شود، گفت: ما باید به سراغ حضرت زهرا (سلام الله علیها) برویم. پیامبر(ص)، مفخر مخلوقات، عصاره ی کائنات، که تمام ذرات عالم در برابر او خاضع هستند، با آن مقام والای خود از طرف خداوند مأمور می شود تا در برابر ام ابیها خاضع باشد و این یک ماموریت الهی است.

حجت الاسلام قاسمخانی اظهار کرد: حضرت صاحب الزمان(عج) مقتدای خود را مادرش فاطمه (ص) معرفی می کند و امام حسن عسکری (ع) فرمود؛ ما حجت خداوند برای انسانها هستیم و مادرمان زهرا(سلام الله علیها) برای ما حجت است.

وی در ادامه گفت: سخنان موهون آن عالم سنی را نه تنها علمای شیعه، بلکه بلافاصله عالمان اهل سنت نیز محکوم کردند که از آن بزرگواران تشکر می کنم و باید مواظب باشیم در چنین مواقعی کاری نکنیم که دشمنانی که دنبال به راه انداختن اختلافات قومی و جنگ مذهبی هستند، به مقصود خود برسند.

امام جمعه خوی افزود: ما حساب اهل سنت را از نواصب، وهابیت، تکفیری ها و دشمنان اهل بیت(ع) جدا و از جمله محورهای وحدت بین مسلمین را محبت اهل بیت علیهم السلام می دانیم و همچنان که مقام معظم رهبری فتوا داده اند اهانت به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) ما را به رعایت ادب دعوت کرده اند، گفت: بصیرت از مهم ترین شاخصه های شیعه است و گریه و عزاداری بی بصیرت نجات بخش نیست.

حجت الاسلام قاسمخانی در ادامه با توصیه به شهردار جدید خوی بیان کرد: شهردار جدید باید امانت مسئولیت را که در یک چشم به هم زدن تمام می شود، بداند. مقام معظم رهبری فرمودند: گناه یک مسئول این است که از آن فرصتی که در دستش بود و می توانست استفاده بکند،استفاده نکند.

وی ادامه داد: مسئول نظام اسلامی آنچه ملاحظه می کند فقط باید رضایت الهی و خون شهدا و مظلومیت مردم باشد، نه اصحاب ثروت و قدرت؛ شهردار جدید باید توجه ویژه به مناطق محروم داشته باشد و عملیاتی کردن اصول، انضباط کاری، انضباط مالی، پیگیری و عمل به موقع، مهر ورزی، صبر و بردباری، عدالت و انصاف و توازن در توسعه و عمران شهری و گره گشایی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

امام جمعه خوی با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ عمومی، گفت: تقویت زیر ساخت های گردشگری خصوصا گردشگری مذهبی، توسعه فضای سبز به ویژه در منطقه های کم برخوردار، توجه اساسی به تامین حقوق کارکنان و کارگران شهرداری که باید جزو اولویت ها باشد و استفاده از افراد کاردان و متعهد در مسئولیتهای خطیر و موثر باید از دیگر برنامه های شهردار جدید باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha