پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی با اشاره به بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد که باید تبعات سیاست‌های متحدانش را در نوع رفتارشان با ایران برعهده بگیرد و با آن‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام وحید طالبی، امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: بشریت مرهون فاطمه زهرا(س) است و روزبه‌ روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد. ما باید خودمان را به این مرکز نور نزدیک کنیم نتیجه آن و خاصیتش نورانی شدن انسان است.

وی با اشاره به بازی تکراری آمریکا و اروپا در مذاکرات، افزود: آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد که باید تبعات سیاست‌های متحدانش را در نوع رفتارشان با ایران برعهده بگیرد و با آن‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به تصویرسازی غلط از گذشته برای ناامیدی از آینده افزود: جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند «روایت بسازد»، «کنترل روایت» را به ‌دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. کسی که روایت اول را ارائه می‌دهد و تثبیت می‌کند، چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب می‌کند و می‌تواند سیاست‌های خود را بر آن‌ها تحمیل کند.

وی با اشاره به مخمصه آمریکا در عراق و حیله‌گری برای ماندن، گفت: خروج تروریست‌های آمریکایی از عراق مطالبه عمومی مردم عراق بوده است که پس از اقدام جنایتکارانه ارتش تروریستی آمریکا در ترور شبانه و بزدلانه سرداران مقاومت، تبدیل به مصوبه قانونی مجلس عراق شده است، بنابراین نیروهای ترویست آمریکایی چاره‌ای جز خارج شدن از عراق ندارند و باید از این کشور بیرون بروند، با این همه دولت آمریکا برای خروج ارتش خود اما و اگر گذاشته است.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: آن سخت‌کوشی در آموختن که از ممیزات حوزه‌های علمیه است باید در دانشگاه به‌ عنوان سنت اصیل دانش ‌آموزی به ‌کار گرفته شود و آینده ‌نگری همراه با طرح و برنامه که از مشخصات محیط دانشگاهی است و باید در حوزه‌ها پذیرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha