پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 996904
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
امام محله ای که در دل بچه ها جا دارد

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی امام یکی از محلات حاشیه شهر اسلامیه است و با ارتباط خوبی که با مردم و به خصوص بچه های نیازمند برقرار کرده بچه ها او را دوست خطاب می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان، حجت الاسلام هادی رمضانی دارای سطح ۳ حوزه علمیه خراسان و استاد حوزه در شهرستان اسلامیه از توابع شهرستان فردوس به عنوان امام محله در مسجد جوادالائمه واقع در حاشیه شهر مشغول به خدمت به مردم است، وی در قالب طرح ۳۱۳ با مشارکت کمیته امداد، تلاش می کند به حل مشکلات ۵ خانواده ای که به او معرفی شده اند بپردازد.

این امام محله علاوه بر فعالیت‌های مسجد و اجرای طرح های معیشتی، متولی رفع مشکلات ۵ خانواده است که هر یک از خانواده ها با دغدغه ها و گرفتاری های زیادی همچون بیماری سرپرست خانوار، از دست دادن والدین و بی سرپناهی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این طرح، طلاب به همراه شریکة الامام، خدمات خوبی را به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در سطح محله ارائه می دهند، به طوری که در کنار رفع مشکلات، در برگزاری مراسمات و روضه های خانگی و مجلسی ساده و بی آلایش مشارکت می کنند تا خانواده های نیازمند بتوانند با دستان خالی، متولی برگزاری برنامه های فرهنگی باشند و در کنار رفع مشکلات معیشتی، بتوان با برنامه‌های مختلف فرهنگی، به این بخش از نیاز مهم جامعه در کاهش آسیب ها کمک کرد.

حجت الاسلام رمضانی در کنار همسر خود کمک ها و مساعدت های خوبی را برای خانواده های بی سرپرست و دارای ایتام و فاقد منزل داشته است، ضمن اینکه علاوه بر رفع مشکلات کوچک و بزرگ این خانواده از یافتن خانه ای اجاره ای برای خانواده ای بی سرپناه تا ایجاد اشتغال و یا حتی تعمیر دوچرخه ای فرسوده برای فرزند یتیمی، دست از تلاش برنداشته است، در زمینه شناسایی استعدادهای فرزندان چه در جهت تحصیلی و هنری و ایجاد اشتغال خانگی گام های بزرگی برداشته و با یافتن بازار کاری برای هنرهای دستی چند تن از این افراد توانمند، در صدد باز کردن گره هایی از زندگی این عزیزان است.

این روحانی به گونه ای با بچه های روستا ارتباط گرفته است که آن ها بین خودشان و او صمیمت خاصی احساس می کنند و او را به چشم یک دوست نگاه می کنند.

او در این باره می گوید: ارتباط صمیمانه ما با بچه ها به گونه ای است که یکی از بچه ها من را به دوستش نشان می داد و می گفت او دوست من است و همین بسیار ارزشمند است.

وی دغدغه خود را حفظ بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های طلاق می داند، همچنین رفع فقر با ایجاد اشتغال از نظر وی یکی از خدمات ارزنده ای است که در قالب طرح های مختلف و کاربردی می تواند به نتیجه برسد.

حجت الاسلام رمضانی در این باره می گوید: وقتی می بینیم خانواده ای در اوج نداری‌ها با کمترین گشایشی در زنگی شان، نذر می کنند که با روضه های خانگی شکرگزار خداوند و ائمه اطهار باشند واقعا ارزشمند است و بعد تربیتی خوبی را در این برنامه ها می توان دنبال کرد.

از نظر حجت الاسلام رمضانی، ارائه گزارش به معنای حل واقعی مشکلات نیست و وقتی مشکلات به طور واقعی حل می شود که بتوان بین دل های مردم و اهالی با مسجد و امام پیوند ناگسستنی ایجاد کرد و خاطرات شیرینی را برای مردم در حل دغدغه ها و مشکلات رقم زد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha