سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه شهرستان بندر انزلی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بندر انزلی گفت: اگر جهاد فاطمی و قیام سیدالشهداء(ع) نبود، ما امروز چیزی از اسلام ناب نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بندرانزلی با استناد به این آیه شریفه یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه شریفه وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) را مورد خطاب قرار می دهد و می‌فرماید تقوای الهی را رعایت کن؛ تقوای الهی چیزی است که همه انسان‌ها به آن نیاز دارند حتی انبیاء و اولیاء الهی. بدون تقوا هیچ کاری پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ کسانی که دچار لغزش و انحراف شدند که از نعمت تقوا بی‌بهره بودند، به ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: اگر جهاد فاطمی و قیام سیدالشهداء(ع) نبود، ما امروز چیزی از اسلام ناب نداشتیم.

وی در مورد فتنه ۸۸ و مقایسه آن با سقیفه گفت: در استان‌هایی مثل گیلان ۸ دی و در بقیه کشور ۹ دی به میدان آمدند تا بساط فتنه را جمع کردند، اما بعد از پیامبر(ص) همه سکوت کردند و فقط یک نفر به میدان دفاع از ولایت آمد و جلوی حرکت ویران کننده فتنه ایستاد و تنها فاطمه زهرا(س) همراه امیرالمومنین(ع) بود.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) همه مصائب و سختی‌ها را به جان خرید چون این نقطه، نقطه حساس تاریخ بود و باید این حرکت انجام می‌شد.

وی ادامه داد: در ایام شهادت فاطمه زهرا(س) دشمنان دست به کار شدند و محور غربی عبری عربی در تلاشند تا با بهره‌گیری از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، در جامعه اسلامی و امت اسلام ایجاد اختلاف کنند. در همین روزهای اخیر توسط شخصی در تریبون نماز جمعه هتاکی و حرف‌هایی زد و در صدد ایجاد اختلاف بود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ولایت جزو اصول دین است خاطر نشان کرد: در روایت معروف امام باقر(ع) که اسلام بر پنج پایه استوار شده، یکی از این پایه ها ولایت است و به هیچ چیزی به اندازه‌ای که به اصل ولایت تاکید شده به سایر اصول دین تاکید نشده است ؛چون اگر ولایت نباشد سایر اصول دین هم از بین می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha