چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 997083
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
مستند مصباح عزیز

حوزه/ حجت‌الاسلام امینی موحد، با اشاره به تولید مستند زندگانی آیت‌الله مصباح، اظهارداشت: این مستند ۵۰ دقیقه‌ای با عنوان «مصباح عزیز» قرار است به ابعاد زندگانی آیت‌الله مصباح با رویکرد ارائه وجهه علمی ایشان، بپردازد.

حجت‌الاسلام میلاد امینی موحد، کارگردان و تهیه‌کننده حوزوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به تولید مستند زندگانی آیت‌الله مصباح، اظهارداشت: این مستند ۵۰ دقیقه‌ای با عنوان «مصباح عزیز» قرار است به ابعاد زندگانی آیت‌الله مصباح با رویکرد ارائه وجهه علمی ایشان، بپردازد.

وی، با بیان اینکه گروه سازنده این مستند همگی از طلاب و روحانیون هنرمند هستند، گفت: «کارگران این اثر: حجت‌الاسلام یزدان پرونده»، «پژوهش: سید محمد امامیان»، «نویسندگی متن: محمدحسین حبیبی» و «تهیه‌کننده: میلاد امینی موحد» می‌باشد.

این تهیه‌کننده حوزوی، با تأکید بر اینکه رویکرد اصلی مستند ارائه وجهه علمی آیت‌الله مصباح است، تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب، بیشترین نمود بیرونی که از آیت‌الله مصباح در رسانه‌ها منعکس شده، جنبه سیاسی استاد بوده، درحالی‌که مقام معظم رهبری فرمودند «ایشان (آیت‌الله مصباح) فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام است».

حجت‌الاسلام امینی موحد، گفت: حتی در تمامی منابع موجود، صرفاً وجهه سیاسی-انقلابی آیت‌الله مصباح جلوه داده شده است؛ درحالی‌که به عقیده بنده، فعالیت سیاسی علامه مصباح یزدی یک مجاهدت عالمانه و از سر تکلیف شرعی بوده که ایشان با ابزار علم و دانش خود این کار را انجام داده است.

وی، بیان کرد: این مستند به سفارش گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تولید شده و فصل‌های مختلف زندگی آیت‌الله مصباح را به تصویر کشیده است.

حجت‌الاسلام امینی موحد، در پایان زمان پخش مستند «مصباح عزیز» را حوالی نهم دی‌ماه، روز بصیرت اعلام کرد و از زحمات عوامل و دست‌اندرکاران این پروژه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha