دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لقمانی

حوزه/حجت الاسلام لقمانی گفت: فمنیست و شعار برابری زن و مرد بزرگترین جفا در حق جایگاه زن است، قطعا جایگاه زنان بالاتر از مردان است، چرا که از دامن زن، مرد به معراج می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام احمد لقمانی، ظهر امروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا در مدرسه علمیه صدر بازار اظهار کرد: پیش از اسلام، در دوران جاهلیت عرب، زن در عربستان هیچ جایگاهی نداشت و وجود زن و دختر در قبیله ها مایه ننگ بود، اما رسول اکرم(ص) در این زمان مبعوث شد و به زن و دختر جایگاه، ارزش و مقام والا عطا کرد، رسول اکرم(ص) در روایت های خود از زن و دختر با اسمایی چون رحمت، مبارک و پر خیر و برکت، انیس، مونس و ریحان یاد می کردند.

زن امروز در نگاه غرب، گرفتار جاهلیت مدرن

استاد حوزه تصریح کرد: پیش از اسلام، در باب زن و دختران نگاه جاهلیت بود و امروزه هم نوع نگاه غرب به زن، جاهلیت مدرن است به نحوی که غرب برهنگی را جزء صفات زن تلقی کرده و مایه هوسرانی‌ها و لذت خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: فمنیست و شعار برابری زن و مرد بزرگترین جفا در حق جایگاه زن است، قطعا جایگاه زنان بالاتر از مردان است، چرا که از دامن زن، مرد به معراج می رود.

حجت الاسلام لقمانی عنوان کرد: غرب گرایان عدم دست دادن زن مسلمان با مردان نامحرم را نشان عقب افتادگی می دانند، اما یکی از بهترین جواب ها این است که آیا هر مرد انگلیسی می تواند با ملکئه انگلیس دست دهد، که پاسخ قطعا منفی است، پس طبق دین اسلام، همه زنان مسلمان ملکئه هستند و اجازه دسترسی هر مرد نامحرمی با او نیست.

وی با اشاره به اینکه بنا به تعبیری از حدیث قدسی، زن خلق عظیمی است که یک ایراد دارد و آن این است که جایگاه و قدر خود را نمی داند، گفت: فروپاشی بنیان خانواده از پروتکل های صهیونیست است و برای تحقق این امر دست به نابودی جایگاه زن زده است.

استاد حوزه ابراز کرد: شاد بودن جامعه و خانواده در گرو شاد بودن زن خانواده است، مردان با محبت و عشق با زنان وختران خود رفتار کنند که این جزء سیره اهل بیت است.

وی ادامه داد: طلاب با خوب درس خواندن و حضور در تخصص ها، خاصه موضوع خانواده مانع از فروپاشی خانواده ها شوید و شیرینی دینداری را به دنیا بچشانید، متاسفانه طلاق های عاطفی در جامعه زیاد است.

حجت الاسلام لقمانی افزود: طلاب روی القاب حضرت زهرا(س) کار کنید، بر روی سیره رسول اکرم(ص) در قبال حضرت زهرا(س) تامل داشته باشید و ابعاد مختلف آن را برای جامعه تبیین کنید.

وی توضیح داد: پیامبر اکرم(ص) سه عضو حضرت زهرا(س) را می بوسیدند که برای ما پیام دارد، رسول اکرم(ص) دست، پیشانی و سینه حضرت زهرا(س) را می بوسیدند که بوسیدن دست نشان از تاکید هر عملی است که آن بانو می کردند و بوسیدن سینه نشان از تایید احساسات درونی حضرت زهرا(س) است.

کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) سه نوع وصیت نامه دارند که هرکدام درس هایی دارند که باید به دقت بررسی شود، منش و روش زندگی هرچند کوتاه حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) برای جوانان الگو است.

وی افزود: احترام، عشق متقابل و قهرمان سازی پدر برای فرزندان همگی از سیره حضرت زهرا(س) در زندگی مشترک بود، تمام امور روانشناسی که امروزه کارشناسان برای زندگی مشترک و تربیت فرزندان تاکید می‌کنند، در سیره حضرت زهرا (س) مشاهده می شود.

حجت الاسلام لقمانی اذعان کرد: ما می توانیم سلسله اصول زندگی حضرت زهرا(س) را به عنوان نمونه به دنیا معرفی کنیم.

وی در پایان و در پاسخ به طلابی که خواستار موضوع برای فعالیت علمی شدند گفت: کانالی در فضای مجازی با نام «بهشت بینش» ایجاد کردیم که روزانه در قالب کلیپ هایی ۵دقیقه ای موضوعاتی را مطرح می کند که می‌تواند سرآغاز خوبی برای طلاب باشد، طلاب باید عیش علم را بچشند و شاد بودن و لذت زندگی را به جوانان بیاموزنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha