یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حمید حسن زاده /امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در زمینه تولید علم پیشتاز باشند، گفت: در دنیا دانشگاه ها را با تعداد مقالات علمی ارزیابی می کنند و لذا باید به تولید علم و پژوهش بها دهیم و با فرا گرفتن علوم روز و بهاء دادن به پژوهش، کشور را در مسیر پیشرفت کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حمید حسن زاده، امروز در نشستی با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه که به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح در دفتر امام جمعه میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: باید دانشگاه و حوزه، سفارشات و توصیه های مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند و برای تحقق آنها تلاش کنند و مسئولین امر باید به وحدت این دو نهاد علمی اهمیت دهند و رویکرد دانشگاه ها استفاده از علما در علوم فقهی و دینی باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در زمینه تولید علم پیشتاز باشند، گفت: در دنیا دانشگاه ها را با تعداد مقالات علمی ارزیابی می کنند و لذا باید به تولید علم و پژوهش بها دهیم و با فرا گرفتن علوم روز و بهاء دادن به پژوهش کشور را در مسیر پیشرفت کمک کنیم.

امام جمعه میاندوآب تاکید کرد: علم بدون پژوهش و تحقیق نمی تواند به قله های رفیع دست یابد و حوزه و دانشگاه باید دست به دست هم داده و کشور را به سمت توسعه حرکت دهند.

وی گفت: اگر بخواهیم در دنیا به برتری و قدرت دست پیدا کنیم باید به قدرت علمی دست یابیم و لذا باید به تولید علم و مسئله پژوهش بها داده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha