سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اردبیل

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل به لزوم کاربردی‌کردن کارهای تحقیقی طلاب اشاره کرد و گفت: پژوهش‌های بانوان طلبه بایستی به حل مشکلات جامعه منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم افسانه جهانی در نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش واحدهای حوزوی خواهران اردبیل که صبح امروز به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران همانند سایر مراکز علمی - آموزشی، ورود به عرصه پژوهش و تربیت پژوهشگران موفق است.

وی افزود: برای انجام این رسالت پژوهشی، نیازمند سه رکن اصلی مدیریت پژوهشی، پژوهشگر و ابزار پژوهشی هستیم و به‌طور قطع بدون آنها دچار نقصانیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: یکی از وظایف ما به‌عنوان مسئولان پژوهشی واحد آموزشی، شناسایی اولویت‌های پژوهشی جامعه و موضوع‌ها و مسائل پژوهشی است.

جهانی، معیارهای ارزیابی یک واحد آموزشی را ورود به عرصه پژوهش دانست و اظهار کرد: ما باید طلبه‌ای تربیت کنیم که مهارت لازم برای تحقیق و پژوهش را در طول تحصیل به‌خوبی فراگیرد.

وی، کاربردی‌کردن کارهای تحقیقی را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: نتیجه پژوهش و تحقیق‌های خواهران طلبه بایستی مشکل‌های جامعه در زمینه‌های فرهنگی را حل کند یا حداقل راهکار حل مشکل را برای مردم تبیین نماید، بنابراین عرصه پژوهش مهم بوده و رشد علمی هر مجموعه مرهون پژوهش‌های نو و جدید است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل اظهار کرد: جهت‌دهی پژوهش‌های علمی، توسعه و رشد اخلاقی را در جامعه به ارمغان می‌آورد و برعکس عدم جهت‌دهی پژوهش آسیب‌هایی را به فرد و جامعه وارد خواهد کرد.

جهانی تصریح کرد: تصحیح نیت و انگیزه، ایجاد نگرش مثبت در اساتید، کادر و طلاب، انجام پژوهش گروهی، برنامه‌ریزی‌ به‌منظور برگزاری برنامه‌های کلان، شناسایی طلاب مستعد و علاقمند به پژوهش و برگزاری دوره‌های پژوهشی، رشد و ارتقاء معاونان پژوهش را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha