یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست وحدت حوزه و دانشگاه یزد

حوزه/ جامعه پویا و تأثیرگذار باید شاهد تعامل حوزه و دانشگاه باشد، چرا که اتحاد این دو قشر، ضرری بزرگ برای دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، عصر امروز به مناسبت شهادت دکتر مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، نشستی با حضور سیما راغبیان از اساتید دانشگاه، با موضوع ضرورت وحدت و تعامل بین حوزه ودانشگاه، در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها یزد برگزار شد.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیان کرد: اگرچه در رابطه با زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها کنگره ها و مجالس بسیاری گرفته شده، اما حقیقتاً حق مطلب در مورد ایشان اداء نشده است.

استاد دانشگاه با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت دکتر مفتح، ابراز کرد: این چهره حوزوی و دانشگاهی در ورودی دانشکده الهیات تهران، توسط گروه منافقین که جریان‌های فکری مخرب و دارای انحراف بودند، به شهادت رسید.

راغبیان تصریح کرد: شهید مفتح شاگرد حضرت امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود و درس های آکادمیک دانشگاه را هم تا دوره دکتری فلسفه به اتمام رسانده بود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مدظله العالی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: این دو نهاد مقدس، دو بال پرواز جامعه هستند و شما که پشتوانه علم دین را دارید، درباره وحدت حوزه و دانشگاه و نیز مطالعه کنید.

استاد دانشگاه بیان کرد: گاهی شناخت جریان های انحرافی در جامعه سخت است و انسان باید در هر لحظه از ترس مکر و کید شیطان به خداوند پناه ببرد و مراقبه داشته باشد.

راغبیان ابراز کرد: گاهی انسان از این که یک دانشجوی خانم حتی آگاه به احکام دینی خود نیست و با همین ناخن های کاشته شده وضو می گیرد و نماز می خواند غصه دار می شود، چرا باید مباحث و نظریه های غربی در دانشگاه تدریس شود، در حالی که دانشگاه ما نباید خالی از معنویت باشد.

وی با اشاره به اقدامات آیت الله مصباح یزدی(ره) گفت: ایشان در مؤسسه امام خمینی(ره)رشته های روان شناسی، اقتصاد و حقوق و بسیاری از رشته های کاربردی را ایجاد کرد و لذا باید در کنار دروس حوزوی، دروس روان شناسی، علوم اجتماعی و حقوق هم خوانده شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: دشمنان اسلام همیشه بحث جدایی دین از سیاست را در جامعه مطرح می‌کنند، لذا جامعه پویا و تأثیرگذار باید شاهد تعامل حوزه و دانشگاه باشد، چرا که اتحاد این دو قشر، ضرری بزرگ برای دشمنان اسلام است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha