دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیرمدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد دیوار بی اعتمادی بین قشر حوزوی و دانشگاهی، گفت: دشمنان همواره تلاش دارند که حوزویان و دانشگاهیان را در برابر همدیگر قرار دهند.

حجت الاسلام سیدموسوی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تبریک هفته «وحدت حوزه و دانشگاه» اظهار داشت: اگر به دنبال تمدن اسلامی هستیم باید بین حوزه و دانشگاه تعامل و هماهنگی خاصی برقرار شود. البته در حاضر موارد بسیاری داریم که دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه در حوزه های علمیه نیز مشغول تحصیل هستنند و طلابی هم به صورت همزمان هم در حوزه و هم در دانشگاه در حال علم آموزی هستند.

وی ادامه داد: تعامل دوسویه و البته کاربردی بین حوزویان و دانشجویان می تواند نوید دهنده آینده خوبی برای کشور در بحث علمی، فرهنگی و اعتقادی باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: امروز باید در دانشگاه و حوزه های علمیه به صورت مستمر و منظم شاهد برگزاری کرسی های آزاداندیشی و گفتمان ها باشیم و نباید وحدت حوزه و دانشگاه را تنها به یک هفته محدود کنیم، زیرا وحدت و تعامل همیشگی زمینه کاربردی تر شدن همکاری ها را بیش از پیش فراهم می کند.

استاد حوزه افزود: حوزه های علمیه را می توان به عنوان اولین و قدیمی ترین مراکز تولید علم دانست، در حوزه های علمیه گذشته بسیاری از علوم مختلف به طلاب آموزش داده می شد و امیدواریم دوران شکوفایی را تجربه کنیم.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان برای ایجاد دیوار بی اعتمادی بین قشر حوزوی و دانشگاهی، اظهار کرد: دشمنان همواره تلاش دارند حوزویان و دانشگاهیان را در برابر همدیگر قرار دهند، لذا می طلبد که اساتید حوزه و دانشگاه بسیار هوشیار و با بصیرت در برابر توطئه ها عمل کنند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه قدیمی ترین حوزه علمیه کردستان در شهرستان بیجاربوده است، بیان داشت: طبق اسناد و مدارک اولین حوزه علمیه در استان کردستان، در مسجد جامع خسروآباد شهر بیجار تاسیس شده است و در این حوزه علما و روحانیون بزرگی به جهان اسلام معرفی شدند که معروف ترین آنان را می توان علامه شیخ عبدالحسین فاضلی گروسی از شاگردان مرحوم آیت الله سیدهادی میلانی عنوان کرد. مرحوم آیت الله میلانی از مراجع عالیقدر آن زمان برای ادای وظیفه دینی و شرعی خود از مشهد مقدس به بیجار آمدند و در اینجا مشغول تربیت و پرورش طلاب شدند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان خاطرنشان کرد: باید آثار علمی و دینی بزرگان گردآوری شوند و اجازه ندهیم که این آثار از یادها بروند، زیرا بسیاری از مفاهیم ناب اسلامی را می توان در این کتب و اسناد به جای مانده از علمای دین به خوبی دید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha