یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بازدید مدیر موزه حرم امام حسین(ع) از رویداد بین المللی ام المقاومه

حوزه/ استادکارهای هنرمند و عاشق اهل بیت(ع) اینجا در کربلای حسین(ع) گرد هم آمدند تا قلم هایشان، فکر و ذکرشان و هنرشان را در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) برای حسین(ع) و شهدای مقاومت خرج کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حدود دو ساعتی تا اذان مغرب به افق کربلا باقی مانده، همه در جنب و جوشند تا بوم و رنگ و قلم و قلم موها را برای نقش زنی سرانگشتان هنرور هنرمندان آماده کنند؛ عجب صفایی دارد کربلا باشی و در حرم باشی و در یکی از رواق های قطعه ای از بهشت آن هم در عزای مادر سیدالشهدا، دستانت برای ذکر و یاد حسین(ع) و شهدای مقاومت روی برگه ها بچرخد.

استادکارهای هنرمند و عاشق اهل بیت(ع) اینجا در کربلای حسین(ع) گرد هم آمدند تا قلم هایشان، فکر و ذکرشان و هنرشان را در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) برای حسین(ع) و شهدای مقاومت خرج کنند.

اینجا در رواق بالای باب الراس حرم اباعبدالله(ع)، همه چیز آماده شده تا بیش از ۳۰ هنرمند خوشنویس، نقاش خط، نقاش، نگارگر، مینیاتوریست و گرافیست، کار خود را برای خلق آثار خود در خصوص حضرت زهرا(ع)، امام حسین(ع) و شهدای مقاومت آغاز کنند.

حدود یک ساعت تا اذان مغرب باقی مانده و دست ها بر صفحات سفیدرنگ و رنگارنگ نشست. همه سخت مشغولند تا آثارشان را به شب شهادت حضرت زهرا(س) برسانند و به موزه عتبه حسینیه(ع) هدیه کنند.

دوربین ها می چرخند برای ثبت هنروری هنرمندان، اینجا صفای خاصی دارد کربلا باشی و در حرم باشی و در یکی از رواق های قطعه ای از بهشت آن هم در عزای مادر سیدالشهدا، دستانت برای ذکر و یاد حسین(ع) و شهدای مقاومت روی برگه ها بچرخد.

اینجا رویداد فرهنگی هنری ام المقاومه است؛ جایی که بیش از ۳۰ هنرمند در رشته های خوشنویسی، نقاشی خط، نقاشی، نگارگری، مینیاتور و گرافیک گرد هم آمده اند تا آثاری فاخر به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) و سرداران مقاومت حاج فاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تولید و آنها را به عتبه حسینیه و علویه اهدا کنند.

این رویداد فرهنگی هنری به همت مجموعه فرهنگی هنری ماهد و با همکاری حوزه هنری استان تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با حضور اساتید شاخصی چون حسن و محمد روح الامین، حمیدرضا کشاورزی، امیر تدین، اسد فقیهی، ناصر طاووسی، رضا و ابوالفضل بدرالسما در کربلای معلا و نجف اشرف برنامه ریزی شده است.

این کاروان هنری بخشی از آثار خود را در روزهای ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ آذرماه در یکی از رواق های حرم مطهر امام حسین(ع) و در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه در کنار صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف تولید کرده و به موزه های عتبه حسینیه و علویه اهدا می کنند.

مدیرعامل مجموعه فرهنگی هنری ماهد در حاشیه افتتاحیه این رویداد بنای این مجموعه را بر بر محوریت تنوع بخشی به آثار هنری مذهبی دانست و تصریح کرد: بخشی از آثار کاملا نفیس بوده و به صورت دستی تولید شده و به عتبه علویه و حسینیه اهدا می شود و بخش دیگری از آثار عکاسی شده و در قالب های مختلف چون اکران شهری در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

مرتضی اعلایی با اشاره به مظلومیت آثار هنری با سطح کیفی بالا اظهار کرد: اینکه صرفا یک اثر در قالب اکران شهری دیده شود به نوعی اجحاف در حق هنرمند است و به همین منظور از مجموعه حوزه هنری و شهرداری استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم بیش از پیش آثار را در معرض دید و استفاده مردم قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر دشمیر مدیر اجرایی رویداد ام المقاومه هم با اشاره به برنامه های این رویداد گفت: ۳۰ هنرمند حاضر در رویداد در روز نخست بخشی از آثار را آماده کرده و روز پنج شنبه در نشستی با مسوولان عتبه حسینیه(ع) آثار مرتبط با این آستان مقدس را به ایشان اهدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: جمعه ظهر هم گروه هنری رویداد به سمت نجف اشرف حرکت کرده و روزهای شنبه و یکشنبه ادامه تولید آثار در این شهر مقدس انجام شده و نهایتا رویداد با اهداء آثار به عتبه علویه(ع) به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha