دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
عالی

حوزه / کارشناس مذهبی، همدلی شیعه را حول محور حق دانست و گفت: شیعیان واقعی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه فعالیت می کنند و فراهم کردن منافع مادی در تفکر آنها راه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س)، در جمع عزاداران فاطمی در مهدیه خمینی شهر، به لزوم صبر فردی و اجتماعی در انجام تکالیف الهی اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال مسؤلیت‌هایی بر عهده انسان نهاده که برای انجام آن انسان باید سختی های آن را پشت سر بگذارد، اما توسل و تمسک به اهلبیت (ع) راه میانبری برای گذر از این سختی‌ها است.

وی با اشاره به این‌مطلب که انسان مؤمن باید هوشیار و بصیر باشد ونسبت به دستورات خداوند باور قلبی داشته باشد که عمل به دستورات الهی باعث معرفت قلب و عقل می‌شود، افزود: آگاهی از احکام الهی نیاز به مطالعه دارد.

کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به این مطلب که تشبّه به خوبان در اصلاح رفتارهای بد انسان اثر دارد، گفت: شبیه شدن به انسانهای خوب در بهبود و رفع صفات بد اخلاقی اثرات فراوانی دارد.

وی تشریح کرد: بزرگان و علمای اسلام برای کسب معارف الهی تلاش بسیاری نمودند و بر امیال نفسانی صبر پیشه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی به ابعاد صبر اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: جامعه شیعه زمینه ساز ظهور است و برای نزدیک شدن ظهور، صبر بر بلاهای آخرالزمان از کارهایی است که شیعیان باید برآن استقامت بورزند.

وی توضیح داد: انجام کارهای بزرگ قطعا با سختی‌های بزرگی همراه بوده و دست آوردِ آن نیز بزرگ خواهد بود.

کارشناس دینی، همدلی شیعه را حول محور حق دانست و اضافه کرد: شیعیان واقعی در حل مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه فعالیت می کنند و فراهم کردن منافع مادی در تفکر آنها راه ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صبر فردی و اجتماعی لازمه تحقق ظهور منجی عالم بشریت بوده و مؤمنان باید با اراده استوار و محکم بر مشکلات فائق آیند.

این مراسم با مداحی حاج میثم مطیعی و سید مجید بنی فاطمه همراه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha