دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه استان گیلان

حوزه/ در مراسمی با حضور مسئولان حوزوی و دانشگاهی، دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در گیلان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مدیر حوزه‌ علمیه گیلان، سرپرست دانشگاه گیلان و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، دبیرخانه استانی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه گیلان راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان در این مراسم گفت: امضای این تفاهم نامه قدمی برای اعتلای جامعه گیلان است و از اینکه فرصتی فراهم شد تا در خصوص تعالی دو نهاد حوزه و دانشگاه گفت‌وگو شود و راهکارهای تعامل بیشتر دو نهاد بررسی شود، جای تقدیر و تشکر وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان بر تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: امیدوار هستیم با تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه بتوانیم از ظرفیت بالای دو نهاد به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام علی محمد عباسی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان هم در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مفتح به عنوان پیوند دهنده دو نهاد حوزه و دانشگاه، گفت: تشکیل دبیرخانه استانی وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دغدغه هایی است که با امضای این تفاهم نامه برطرف می‌شود، زیرا ارتباط حوزه و دانشگاه مربوط به سال‌ها پیش از انقلاب اسلامی است و با تلاش و همدلی بیشتر برای تأثیر حوزه و دانشگاه در اعتلای ایران اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی باید تلاش کرد.

دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان هم ضمن خیر مقدم به حاضران و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت.

وی در ادامه جدا شدن علوم حوزوی از علوم دانشگاهی را منجر به ایجاد کاستی هایی در هر دو نهاد دانست و ابراز امیدواری کرد امضای این تفاهم نامه گامی به سوی وحدت و تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه باشد.

سرپرست دانشگاه گیلان در پایان گفت: سعی کنیم دانشجویان ابتدا درک درستی از مبانی اسلام داشته باشند و پس از آن سراغ علم بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha