جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: حمایت از افراد نیازمند باید در یک پروسه متداوم و دنباله دار صورت بگیرد تا نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در دیدار اعضای هئیت امنای خیریه شجره طیبه اظهار داشت: عملکرد خیریه‌ها قابل تحسین و پر ارزش است و اثر دلسوزی دارد، اما کار خیریه شجره طیبه اثر رشد و توسعه برای کشور و اجتماع دارد.

وی با بیان اینکه شناسایی و حمایت از افراد با استعداد همچون آبیاری درختچه‌ای است که با آبیاری آن به میوه خواهیم رسید، ادامه داد: شجره طیبه حکایت از درخت ریشه داری دارد که با هر وزش بادی سقوط نخواهد کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه حمایت از افراد نیازمند باید در یک پروسه متداوم و دنباله دار صورت بگیرد تا نتیجه بخش باشد ادامه داد: بهتر است بجای توزیع غذا به صدها نفر که فقط یک پرس غذا سهم آنها می شود، یک کیسه برنج به هر نیازمند تخصیص یابد، هر چند تعداد نیازمندان کمتری را بتوان سیر کرد، اما اثر بخشی بهتری دارد یا با تحت پوشش قرار دادن افراد بی بضاعت به ماندگاری و اثر بخشی آن بیشتر دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی دانشگاه ها گزینش لازم برای جذب نخبگان را ندارد افزود: امید داریم مغزهایی که به دیگر کشورها رفته اند، سفیران ایران در آن کشورها باشند و تبلیغات سوء که از ایران می شود را از اذهان جهانیان پاک کنند.

حسین سیستانی نیز در این دیدار از حمایت دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت با ضریب هوشی ۱۳۰ به بالا خبر داد و افزود: تاکنون از یک هزار نخبه حمایت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خیریه شجره طیبه از ۱۸ سال پیش به منظور شناسایی و حمایت از نخبگان بی‌بضاعت شکل گرفته است، ادامه داد: بخشی از دانش آموزان و دانشجویان نخبه‌ای که بعلت فقر زمینه ادامه تحصیل آنها نیست و از یک مقطعی به بعد تحت تاثیر جو فقر، ترک تحصیل کرده و به کار روی می آورند، با شناسایی این افراد زمینه رشد آنها را فراهم می سازیم.

رئیس هیئت مدیره خیریه شجره طیبه با بیان اینکه با رشد هر یک نخبه زمینه توسعه پایدار، فقرزدایی و ایجاد اشتغال در کشور فراهم خواهد شد، ادامه داد: مردم نیازمند کمک خیران هستند و کار خیر در بین تمام جوامع و کشورها مطرح است اما در ایران با غنای دینی ریشه تاریخی دارد.

وی از ۱۷ شعبه خیریه شجره طیبه در دیگر استان ها و ۵۰ هیئت امنای این خیریه خبر داد و گفت: اصفهان از دیرباز در ظهور و بروز خیّران، پایگاه های ارزشمندی داشته است که تاکنون اقدامات با عظمتی در امر خیر صورت گرفته و صحنه های زیبایی را آفریده‌اند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha