شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه عامل اصلی همدلی و وحدت در کشور است

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان بر لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی مشترک بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی، صبح امروز در نشستی با جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور کردستان که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت یک واجب عینی در عصر حاضر برای جوامع اسلامی است.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: وحدت پایه و اساس تمدن ها به ویژه تمدن بزرگ و بی بدیل اسلامی است، حال اگر به مقوله وحدت توجه کنیم می توان این مهم را در بُعد تخصصی آن پیگیری کنیم، همانند «هفته وحدت»، «وحدت حوزه و دانشگاه» و... بنابراین وحدت موضوعی کلیدی و حیاتی برای جهان اسلام محسوب می گردد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: در این میان وحدت حوزه و دانشگاه از آنجا بسیار مهم است که تعامل و همگرایی این دو مرکز فکری و علمی جهان اسلام می تواند مقدمه ای برای وحدت در بحث کلان شود، وحدت حوزه و دانشگاه می تواند باعث حساسیت بیشتر مسلمین و احساس نیاز آنان به وحدت شود.

وی با اشاره به اینکه همگرایی حوزه و دانشگاه می تواند در ابعاد علمی و معنوی خروجی مطلوبی برای جهان اسلام داشته باشد، گفت: حوزه و دانشگاه همانند بال های یک پرنده هستند که بی شک تنها با هماهنگی این دوبال است که این پرنده می تواند با فراغ بال پرواز کند، بنابراین اگر خدایی ناکرده یکی از این بال ها نتواند به وظیفه خود عمل کند، پروازی در کار نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه کردستان خاطرنشان کرد: همنوایی حوزویان و دانشجویان می تواند به آرمان های دینی و انقلابی جامه عمل بپوشاند، وحدت طلبه و دانشجو زمینه رشد کشور به معنای جامع و کاربردی را فراهم می آورد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی مشترک بین حوزه و دانشگاه، افزود: متاسفانه دستان بسیاری در کارند که زمینه تقابل حوزه و دانشگاه را فراهم کنند، بنابراین باید حوزویان و دانشجویان به خوبی این دستان فتنه گر را بشناسند و آن را قطع نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha