دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ یکی از کتاب های ارزشمند و خواندنی در حوزه معرفی و تبیین سبک زندگانی نورانی حضرت صدیقه کبری(س)، کتاب "سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) " است.

به گزارش خبرگزاری‌حوزه، با توجه به اهمیت توجه به مقوله سبک زندگی و شاخصه ها و بایسته های آن از منظر قرآن و اهل بیت(ع)، معرفی کتاب هایی در خصوص سیره و سبک زندگی حضرات معصومین(ع) که بی شک مظهر تام سبک زندگی قرآنی است، یکی از بهترین فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در زمانه پرفتنه ی کنونی است، کما اینکه این مهم بارها در کلام مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

در فصل اول این کتاب به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری در قالب بحث تبیین معناشناسی به موضوعات مهمی چون اخلاق فردی، اخلاق خانوادگی و اخلاق اجتماعی و بالاخره ارتباط آن ها با سبک زندگی پرداخته شده است.

نگارنده همچنین در فصل دوم این اثر به بحث اخلاق فردی در دو موضوع خصلت های مرتبط با نیازهای جسمانی که شامل مباحثی چون تغذیه، پوشاک، بهداشت، آراستگی و زینت، خواب و استراحت، کار و معیشت می باشند و نیز خصلت های مرتبط با شخصیت های معنوی در محورهای معرفت و بصیرت، نگاه توحیدی، توکل، تقید به شریعت و اوامر خدا و پیامبر اکرم (ص)، اهتمام به عبادات سخت و طاقت فرسا، صبر و استقامت، سکوت و صداقت و حجب و حیا و... و. توجه ویژه ای نموده و از این منظر محتوای قابل توجهی با محوریت اخلاق و سبک زندگی زهرای مرضیه(س) فراروی مخاطب خویش قرار داده است.

فصل سوم کتاب نیز شامل موضوع تبیین اخلاق خانوادگی حضرت فاطمه (س) در چهار محور شیوه رفتار با والدین، رفتار با همسر، فرزندان، خویشاوندان و ... است، ضمن آن که فصل چهارم نیز اخلاق اجتماعی و موضوعاتی همچون حضور موثر در عرصه های اجتماعی، رعایت آداب دینی در روابط اجتماعی، دگرگونی و پرهیز از خودمحوری، خدامحوری در دوستی ها و دشمنی ها، عدالت گرایی و ظلم ستیزی و خدمات علمی و فرهنگی حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha