چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سنایی راد

حوزه/ سردار سنایی راد گفت: اگر امروز عربستان به دنبال مذاکره با ایران است به دلیل تغییرات منطقه‌ای و فهم شرایط جدید است، که مخدوش شدن هیبت و هیمنه آمریکا در منطقه به طرق مختلف  از آن جمله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست بصیرت افزایی ویژه اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه اصفهان و با حضور سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا شامگاه یکشنبه برگزار شد.

در این نشست سردار رسول سنایی‌راد، در مورد سیاست خارجی گفت: سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است و واقعیت این است که ما انباشتی از مشکلات و مسائل داریم که قابل حل شدن هستند، مثل مسئله واکسیناسیون که مسئله ساده ای نبود اما تعداد جانباختگان از ۷۰۰ نفر در روز به اعداد دو رقمی رسید.

وی بیان کرد: سر میز مذاکره قطعا باید برگه قدرت در دست داشته باشیم، همچنین اول شرایط اقتصادی داخلی را باید حل نماییم و پس از آن مذاکره کنیم تا با دست پر سر میز مذاکره آماده باشیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: اگر امروز عربستان به دنبال مذاکره با ایران است به دلیل تغییرات منطقه‌ای و فهم شرایط جدید است، که مخدوش شدن هیبت و هیمنه آمریکا در منطقه به طرق مختلف از آن جمله است و ما باید از این شرایط به نفع خود در میز مذاکره استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با خروج ترامپ از برجام ما توانستیم ۶۰ درصد غنی سازی را انجام دهیم، لذا دشمن امروز ادعا دارد که فرار هسته‌ای ایران کوتاه شده است! در چنین شرایطی هم آمریکایی‌ها و هم ایران بر سر میز مذاکرات مطالبه حداکثری مطرح کرده‌اند.

سردار سنایی راد تصریح کرد: آمریکا از گذشته تا به امروز به دنبال آن است که مذاکرات هسته‌ای را به مذاکرات موشکی و سپس مذاکرات منطقه ای توسعه دهد و ضریب نظارت در منطقه خاورمیانه را به نفع خودش تشدید کندولی ما به دنبال لغو شدن همگی تحریم‌ها و گرفتن تضمین وراستی آزمایی هستیم.

وی در ادامه گریزی به مسائل طالبان زد و گفت: در حال حاضر طالبان در افغانستان دشمن اصلی ما نیست، همچنین طالبان به ما تعهداتی از جمله اینکه شیعه کشی نکنند و امنیت مرز ما را تامین کنند، داده اند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: طالبان همچینن به ما تعهد داده اند اجازه حضور نیروی بیگانه‌ی ما اعم از اشرار تجزیه‌ طلب، آمریکایی و داعش را ندهند و دولتی تشکیل بدهند که مشارکتی باشد تا جنگ داخلی پیش نیاید.

وی تاکید کرد: نکته ای که هست آن بوده که طالبان با القاعده متفاوت است، القاعده به دنبال خلافت جهانی است وطالبان به دنبال عمارت برای افغانستان هستند.

گفتنی است در ادامه جلسه، ائمه جماعاتف اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه به بیان پرسش های خود در ابعاد مختلف سیاسی پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha