شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تاریخ انقلاب 2

حوزه/ اولین دوره آموزشی تحلیلی نو بر تاریخ انقلاب اسلامی ویژه اساتید گروه تاریخ و طلاب در حال تحصیل گرایش تاریخ و مبلغین فعال، در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، اولین دوره آموزشی تحلیلی نو بر تاریخ انقلاب اسلامی اسلامی ویژه اساتید گروه تاریخ و طلاب درحال تحصیل گرایش تاریخ و مبلغین فعال و علاقمند در این رشته در سطح استان با محوریت نگرشی کلی به انقلاب اسلامی ایران به همت معاونت فرهنگی و آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، روز دوشنبه در اراک برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی اطهر در این نشست به اهداف، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب یک تفسیر اسلامی و الهی است. ما انقلاب را یک تحوّل اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی ‏می ‏دانیم که به دنبال آن‏ها تحول اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و آنگاه رشد همه جانبه ابعاد انسان‌ها می‏ آید. همان طور که در آیه قرآن است «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا مابانفسهم» هر وقت انسان‌ها خصلت های بد، ضعف ها، نقص ‏ها و بی‏ ایمانی ‏ها را در خودشان تغییردادند، اوضاع و احوال اجتماعی آنها تحول پیدا خواهد کرد. هیچ چیز هم جلوگیر آن نخواهد بود. برای شروع این حرکت و تحول همگانی، انسان‌ها باید احساس تکلیف کنند.

مهدوی اطهر اظهار کرد: انقلاب هایی که اصل را بر تربیت «انسانهای الهی» گذارده ‏اند و تأسیس یک جامعه خداپسند را آرمان عالی خود قرار داده ‏اند، در این انقلاب ها فقط تأمین معاش دنیوی و آسایش عمومی ملاک نیست، بلکه غرض اصلی به کارگیری این ابزار برای تحقق یک وضعیت متعالی تر در درون جامعه است و آن این‏که جامعه‏ ای صالح و پاک ایجاد شود که افراد در درون آن بتوانند به تکامل معنوی خویش نایل آیند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha