شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خوی

حوزه/ محمدلو گفت: خداوند متعال تفاوت طبیعی را در زن و مرد قرار داده و طبیعت زن را ظریف و طبیعت مرد را قوی هیکل، و هر کدام یک مسئولیتی دارند و مسئولیت هر دو سنگین است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در ادامه سلسه نشست های زن و خانواده که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، به اقتدار مردان و عاطفه زنان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث استحکام خانواده ها می شود توجه به قوامیت مردان در خانواده است که قرآن کریم نیز بدان اشاره دارد و زن هر چه ثروت دارد مال خودش است اما معیشت خانواده به دوش او نیست.

وی ادامه داد: خداوند متعال تفاوت طبیعی را در زن و مرد قرار داده و طبیعت زن را ظریف و طبیعت مرد را قوی هیکل و هر کدام یک مسئولیتی دارند. نمی شود هم گفت که مسئولیت کدامیک سنگین تر است. مسئولیت هر دو سنگین است و هر دو لازم است. خدا اینها را اینطور کنار هم قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که منظور از برتری زن بر مرد در آیه شریفه، برتری جسمانی است که به تفاوتهای زن و مرد در خلقت آفرینش برمی گردد که خداوند مرد را از لحاظ جسمی برتری داده است، گفت: خداوند در مقابل برتری جسمی مرد، اعطای نفقه را بر عهده مرد گذاشته است و بنابراین مدیریت اقتصادی خانواده بر عهده مردان است.

وی با بیان این که زن ها باید اقتدار و غرور مرد ها را، به خصوص در مقابل بچه ها و خانواده همسر و خانواده خودشان ، حفظ کنند، تاکید کرد: مردها نیز باید به عواطف و نیاز محبت زنان خود توجه داشته باشند و هر چه قدر مردان به محبت کردن و ابراز عشق به همسرشان توجه کنند دوام زندگی شان بیشتر می شود.

محمدلو گفت: زنی که محبت در خانه ببیند حاضر هست تمام سختی های زندگی را تحمل کند بدون اینکه کم بیاورد و چنین زنی خود منبع محبت و عشق ورزی به همسر و فرزندان می شود و کانون خانواده به این صورت از عشق و محبت سیراب می گردد.

وی افزود: توجه به همین تفاوت های ذاتی که خدای تعالی در جنس زن و مرد قرار داده است باعث میشود زندگی ها زیباتر و پردوام تر شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم الگوگیری زنان از حضرت زهرا (س) ادامه داد: پیامبر کارهای داخل خانه را به زهرای اطهر (س) و کارهای بیرون به علی علیه السلام سپرد. منتها آقا امیرالمومنین در کارهای خانه به خانم حضرت زهرا کمک میکرد و تقسیم کار در خانواده برای ایجاد فضای با نشاط در خانواده لازم است و البته این مسئله نباید حالت خشک و غیر قابل انعطاف به خود بگیرد .

وی اضافه کرد: همسرداری حضرت فاطمه زهرا(س)، بهترین الگو برای زنان مسلمان است چرا که رفتار ایشان با حضرت علی(ع) در عالی ترین مرحله صفا و مهربانی بود و حضرت فاطمه(س) هرگز خاطر همسرش را نرنجانده و همواره یار و یاور مولا امیر المؤمنین (ع) در زندگی بود.

محمدلو عنوان کرد: از نقل های تاریخی روشن می شود که اظهار محبت و احترام به همسر، اصل مهم در زندگی حضرت زهرا و امام علی (علیهماالاسلام ) مورد توجه بوده است و صرف محبت و احترام قلبی برای تداوم گرمی و نشاط خانواده کافی نیست بلکه بیان خوبی ها و کمالات همسر تاثیر شایسته ای دارد. که این ابراز محبت در زندگی حضرت زهرا سلام الله به زیبایی مشهود هست .

وی تاکید کرد: یکی از رفتارهای آموزندۀ حضرت فاطمه(س) در برخورد با همسر عدم سرزنش شوهر بر مشکلات اقتصادی بود که هرگز حضرت علی(ع) را به خاطر فقر و مشکلات اقتصادی که همیشه با آن مواجه بودند، سرزنش نمی کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان گفت: در دورانی که فاطمه زهرا زنده بودند آقا امیرالمومنین در رکاب پیامبر در جنگ های مختلف شرکت می کردند و فاطمه زهرا (س) خانه را مثل یک کوه با استقامت نگه داشته بودند و هرگز گلایه و ناراحتی از اوضاع نمی کردند تا علی علیه السلام با خیال راحت در راه خدا خدمت کند .

انتهای خپیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha