دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام فلاحتی

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به نبود زیرساخت‌های جاده‌ای در استان، گفت: گیلان استانی بارانی و رطوبتی است و این امر مصالح مورد نیاز خود را طلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در دیدار مدیرکل، معاونان و روسای ستادی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان به مناسبت ۱۶ آذر تا یکم دی ماه هفته «حمل و نقل، راهداری و رانندگان» با تبریک این هفته به تمام تلاشگران در عرصه راهداری و حمل و جاده ای، اظهار کرد: تلاش‌های راهداران بی منت است و کمتر دیده می‌شود.

وی به روایتی از امام صادق علیه السلام مبنی براینکه «کسی که یک قدم برای یاری دیگران بر می دارد او مجاهد و رزمنده است» اشاره کرد و افزود: راهداران نگهبان راه ها محسوب می‌شوند و خدمات رسانی در جاده ها را به عهده دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدمات راهداران از نگاه الهی پوشیده نیست، تصریح کرد: تلاش کنید به عمل خود رنگ ایمان دهید زیرا این عمل و ایمان است که در کنار هم نتیجه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، فعالیت راهداران را سخت دانست و بیان کرد: نظارت بر مراکز خدمات رفاهی جاده‌ای از جمله وظایف راهداری محسوب می شود و این نظارت تاثیرگذار است.

وی، راهداران را همکار جانبی پلیس عنوان کرد و گفت: گزارش‌ها و توجه راهداران به پلیس اثرگذار است.

ناینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نبود زیرساخت‌های جاده‌ای در استان، خاطرنشان کرد: گیلان استانی بارانی و رطوبتی است و این امر مصالح مورد نیاز خود را طلب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، فرهنگ سازی در رعایت قوانین جاده‌ای را بسیار موثر ذکر کرد و یادآور شد: با ایجاد بسترهای فرهنگی می‌توان تلفات جاده ای را کاهش داد و در این راستا فرهنگ ترافیکی باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه متولیان عرصه جاده‌ای می توانند در این عرصه فرهنگ سازی کنند، اظهار کرد: استفاده از تریبون های نمازجمعه در فرهنگ ترافیکی اثرگذار است.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم در این دیدار گفت: نگه داری از ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده های مختلف استان به عهده راهداری است.

وی به وجود ۳ پایانه بار در رشت، انزلی و آستارا اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰ پایانه مسافری در گیلان فعال است.

مرادی با اشاره به وجود ۱۲ هزار راننده در عرصه بار و مسافر گیلان، بیان کرد: تعداد ۸ هزار وسیله نقلیه در عرصه کالا و مسافر استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، ۶۰ درصد تلفات جاده‌ای استان را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و تصریح کرد: بیشتر تلفات جاده‌ای استان مربوط به افراد سالمند است.

انتقاد امام جمعه رشت از زیرساخت‌های جاده ای گیلان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha