شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با  دکتر محمد رئیس زاده

حوزه/ باید برای مردم سبک زندگی اسلامی بیان و آموزش داده شود گفتن تنها کافی نیست و باید در این راه تبلیغات مفید و موثری از سوی نخبگان و پزشکان دلسوز جامعه صورت گیرد تا سلامتی و نشاط جامعه تامین گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز در دیدار با دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم آموزی در اسلام و حرکت تمدن ساز اسلام، گفتند: دین مبین اسلام در مدت کوتاهی توانست فرهنگ و تمدن اسلامی را به عنوان الگوی متعالی و پیشتاز در جهان معرفی نماید، اما متاسفانه بر اثر غفلت مسلمانان و جهان غرب با روحیه استعمارگری خود این علوم را از مسلمین اخذ کرد و با سکولار کردن آن دوباره به خود مسلمانان باز فرستاد و تمام سعی خود را کردند تا مسلمانان را عقب نگاه دارند درحالی که همه علوم امروزی برگرفته از کتاب های مسلمانان است.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اهمیت جایگاه سلامت در اسلام، افزودند: اسلام دستورات فراوانی برای حفظ سلامتی انسان دارد که در غالب سبک زندگی اسلامی به مسلمانان ارائه داده است. دستور به اعتدال در خوردن، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، ورزش و حرکت، خواب شبانه و سحر خیزی، گوشه ای از این فرامین اسلامی می باشد که با انجام صحیح و درست این ها، انسان هرگز بیمار نخواهد شد و همه این امور نشان از کامل و الهی بودن اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، بیان سبک زندگی اسلامی را برای مردم بسیار پر اهمیت دانستند و گفتند: باید برای مردم سبک زندگی اسلامی بیان و آموزش داده شود گفتن تنها کافی نیست و باید در این راه تبلیغات مفید و موثری از سوی نخبگان و پزشکان دلسوز جامعه صورت گیرد تا سلامتی و نشاط جامعه تامین گردد.

معظم له در پایان به اهمیت کار پزشکان و کادر درمانی در جامعه اشاره نمود و اقدامات صورت گرفته از سوی کادر درمان را بسیار ارزشمند و برجسته دانست و گفتند: یکی از نیازهای ضروری هر جامعه بودن پزشکان و متخصصان حاذق در امر سلامت است و برای رفع این نیاز باید اقدامات مؤثری صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha