پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ طرح تقدیر از همسر و فرزندان طلاب که ممتاز تحصیلی شده‌اند از سال ۱۳۹۱ و با تجلیل از حدود ۴ هزار نفر در سراسر کشور آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۴۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدحمید فقیهی مدیرکل فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: برنامه‌های فرهنگی معاونت معیشت و خانواده در راستای هویت بخشی و حمایت از خانواده طلاب است و برنامه تجلیل از ممتازین تحصیلی، یکی از اثرگذارترین برنامه‌هاست.
مدیرکل فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ابتدا با اشاره به فرایند اجرای برنامه، بیان داشت: هر ساله پس از فراخوان ثبت نام همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، شاهد ثبت نام تعداد قابل توجهی از خانواده طلاب و روحانیون محترم در این طرح هستیم که مایه مباهات و افتخار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز نزدیک به ۴۰ هزار همسر و فرزند طلبه به عنوان ممتاز تحصیلی شناسایی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت الاسلام فقیهی گفت: تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون مربوط به همه مقاطع تحصیلی، از ابتدایی تا متوسطه اول و دوم و همچنین همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی و حوزوی است. امسال بحمدالله تعداد کثیری نخبه تحصیلی از میان خانواده طلاب که در سطح ۴ حوزوی، دکترای دانشگاه و نفرات برتر آزمون‌های سراسری داشتیم که در برنامه‌ای مستقل به صورت ویژه توسط ریاست مرکز خدمات مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی به رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش مبلغ هدیه ممتازین تحصیلی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: مبلغ هدیه نقدی ممتازین مقاطع تحصیلی مختلف در فراخوان طرح، اطلاع‌رسانی گردید؛ اما با تلاش معاونت معیشت و خانواده، این توفیق حاصل شد که بتوانیم مبلغ هدایای نقدی را در اکثر مقاطع افزایش دهیم و ارتقای قابل قبولی نسبت به سال گذشته حاصل شود.

مدیرکل فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خصوص برنامه‌های جانبی که علاوه بر واریز هدیه نقدی صورت می‌گیرد، همایش‌های تجلیل از ممتازین، جشنواره‌ها و اردوهای ممتازین تحصیلی را عنوان کرد و افزود: در استان‌هایی که امکان برگزاری برنامه‌های تجمعی و تجلیل از ممتازین وجود داشته باشد، با درخواست همکاران محترم استانی، برنامه‌های متنوع و مفرحی برای ممتازین تحصیلی از خانواده طلاب اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بسته‌های حمایت تحصیلی متنوعی برنامه ریزی شده است ازجمله اینکه با عنایت به تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد علمی آموزشی قلم چی، در کنار هدایای فرزندان طلاب که در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی گذشته معدل ایشان بالاتر از ۱۷ شده است، ثبت نام رایگان و بهره‌مندی از آزمون‌ها و کتاب‌های آموزشی بنیاد قلم چی است. این بسته آموزشی آمادگی کنکور، هم شامل تمام ممتازین مقطع متوسطه دوم و هم شامل غیر ممتازین این مقطع که معدل بالای ۱۷ کسب کرده‌اند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تمام ممتازین ایرانی (همسر و فرزندان) خدمات کارت صادر شده است، افزود: طلاب و روحانیون گرامی که در سال‌های گذشته، خدمات کارت همسر و فرزندان ممتاز خود را دریافت نکرده‌اند، جهت دریافت خدمات کارت به مرکز خدمات استان خود مراجعه نموده و بعد از دریافت، آن را فعال نمایند تا امکان برداشت وجه ایجاد شود.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه هدیه نقدی ممتازین تحصیلی طلاب و روحانیون غیر ایرانی به حساب سرپرست آنها واریز می‌گردد، افزود: افرادی که در سال تحصیلی گذشته نیز ممتاز بوده‌اند و خدمات کارت در سال گذشته برای آنها صادر شده است، هدیه نقدی ممتازین ایشان به همان خدمات کارت سابق واریز می‌گردد.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha