دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: مشکل افغانستان توسط استعمار جهانی ایجاد شده است که اثرات آن مدت هاست گریبانگیر تمام منطقه شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان از هفدهمین گردهمایی و نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: نشست سران سازمان همکاری اسلامی برای ثبات افغانستان اتفاقی خوشایند است. افغانستانی همراه با صلح برای ثبات منطقه ضروری است. تا زمانی که جهان اسلام برای مشکلات خود راهبرد واحدی اتخاذ نکند، کسی توجهی نخواهد کرد. همبستگی یک اصل ضروری برای توسعه انسانی است، در روز جهانی همبستگی، برای کشمیری‌ها و افغانستانی ها در راستای اجرای قطعنامه‌ها گام‌های جسورانه برداشته شود.

وی افزود: شرکت وزرای امور خارجه، نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و ناظران سازمان ملل متحد و سایر کشورهای مهم در کنفرانس ثبات افغانستان به میزبانی پاکستان و قطعنامه اتحاد و همبستگی گامی خوشایند است. مشکل افغانستان توسط استعمار جهانی ایجاد شده است که اثرات آن مدت هاست گریبانگیر تمام منطقه از جمله پاکستان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از عقب نشینی نیروهای اشغالگر، سختی ها برای مردم افغانستان بیشتر شده و حالت ناآرامی و اضطراب به وجود آمده است. اگر گام های جدی تری برای ثبات افغانستان برداشته شود، ثبات نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه نیز حاصل خواهد شد. برای این امر، ضروری است که سازمان ملل متحد، به ویژه سازمان همکاری اسلامی، اقدامات فوری و عملی برای رسیدگی به موضوع افغانستان بردارد.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت روز جهانی همبستگی تصریح کرد: سازمان ملل که قرار بود رهبری جهان را بر عهده بگیرد دست مظلوم را گرفته و ظالم را به سزای عملش برساند اما برعکس آن این سازمان جهانی تنها به بیانیه های مختلف اکتفا می کند و هیچ راهبرد عملی از آن دیده نمی شود که مایه تاسف است. سازمان ملل حداقل باید برای قطعنامه‌هایی که به نفع کشمیری‌ها و فلسطینی‌های مظلوم در این روز جهانی همبستگی اتخاذ کرده است، اقدامی جسورانه انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha