جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امام(ره) به جوانان آموخت که دین صرف نماز و روزه نیست، گفت: یکی از کارهای اساسی که امام در همه تقویت کرد این است که زیربار غیر خدا نباید برویم زیرا زیر سلطه کافر رفتن، ذلت است و یکی از کارهای دانشگاه و حوزه تقویت این روحیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، صبح امروز در دیدار سرپرست و هیات رئیسه دانشگاه اصفهان اظهار کرد: کار دانشگاه و حوزه خیلی مهم و عظیم و در راستای تربیت اساتیدی است که می‌توانند برای جامعه مفید باشند.

وی اظهار کرد: در حوزه و دانشگاه افرادی که به دنبال صرف حقوق گرفتن و زندگی کردن باشند و به مسائل جامعه توجهی نداشته باشند ریزشی محسوب می‌شوند و وظیفه ما است که جلوی افزایش این نوع افراد و تفکرات در حوزه و دانشگاه را بگیریم.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر تربیت انسان‌های متدین و انقلابی به شکست صدام در جنگ با ایران اشاره کرد و افزود: دنیای کفر پس از مشاهده شکست قدرت اول منطقه که صدام بود از جنگیدن با ایران مایوس شده است و بدنبال تغییر فرهنگ کشور ماست.

وی با بیان اینکه امام(ره) این روحیه را در جوانان ایران زنده کرد که دین صرف نماز و روزه نیست، گفت: یکی از کارهای اساسی که امام(ره) در همه تقویت کرد این است که زیربار غیر خدا نباید برویم، زیرا زیر سلطه کافر رفتن، ذلت است و یکی از کارهای دانشگاه و حوزه تقویت این روحیه است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه علمای دانشگاه و حوزه توانستند انقلاب را به وجود بیاورند و اکنون نیز این علما باید از نظام و اسلام دفاع کنند، افزود: در دانشگاه باید محیطی فراهم شود که دانشجویان پاسخ اشکالات و سوالاتی که ذهن برخی از آنها را درگیر کرده دریافت کنند.

امام جمعه اصفهان همچنین بر تقویت روحیه معنوی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر این روحیه وجود نداشته باشد هیچ مدرکی ارزش ندارد و باید برمبنای گامی که رهبر انقلاب تاکید دارند برای جهانیان الگو باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha