یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
محیط زیست

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی، گفت: خانه باغ‌ها و ویلاهایی که با قطعه قطعه شدن زمین های زراعی ایجاد شده و سبب از بین رفتن کشاورزی می شود نیازمند کار فرهنگی و قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در نشست با معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور گفت: نحوه تعامل و برخورد با مردم مخصوصا کشاورزان در خصوص استفاده از آب باید مناسب بوده و از الفاظ مناسب و هنرمندانه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: در مسئله به‌کاشت و نکاشت محصولات کشاورزی به‌دلیل کمبود آب باید کشاورزان را به‌خوبی توجیه و مطلع کرد.

وی ادامه داد: برخوردهای چکشی و نامناسب در این خصوص موجب ایجاد عکس العمل مخالف شده و باعث عدم پذیرش برخوردهای منطقی بعدی می شود لذا استفاده از ادبیات دلسوزانه و محترمانه در توجیه کشاورزان برای مصرف بهینه آب قطعا مؤثر و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطر نشان کرد: برخی مواقع کشاورزان یک شیوه آبیاری نوین را امتحان کرده و در آن شکست خورده اند و به این نتیجه رسیده اند که آبیاری نوین کارساز نیست؛ لذا باید از نیروی انسانی کارشناس و کاربلد برای آموزش آبیاری نوین به مردم و کشاورزان استفاده کنید تا بهترین شیوه آبیاری برای هر قطعه زمین را به کشاورزان آموزش و مشاوره دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: از ظرفیت صداوسیما در زمینه آموزش و توجیه کشاورزان و همچنین از ظرفیت دانشگاه و طرح های دانشگاهی برای صرفه جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی استفاده شود.

وی تاکید کرد: خانه باغ ها و ویلاهایی که با قطعه قطعه شدن زمین های زراعی ایجاد شده و سبب از بین رفتن کشاورزی می شود نیازمند کار فرهنگی و قضائی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان خواستار شد: نقش دعا و توسل در نزول برف و باران از سوی کارشناسان دینی و محیط زیست در جامعه تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha