پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مربی خانواده

حوزه/ محمد متقی فر با اشاره به هدف از برگزاری دوره تربیت مربی خانواده عنوان داشت: هدف از برگزاری این دوره تربیت مربیانی در حوزه خانواده جهت ترویج سبک زندگی اسلامی در میان اقشار مختلف و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد متقی فر مسئول برگزاری دوره تربیت مربی خانواده که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می گردد صبح امروز در آیین افتتاحیه جلسات حضوری این دوره گفت: سازمان تبلیغات به جهت اهمیت مبحث خانواده و همچنین ناهنجاری هایی که در حال حاضر در جامعه وجود دارد به دنبال نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی از طریق آموزش آن به مردم می باشد.

وی افزود: این دومین دوره تربیت مربی خانواده می باشد؛ دوره اول در مرداد ۱۴۰۰ با حضور ۱۰۸ نفر خواهر و برادر از ۲۰ استان کشور برگزار شد.

متقی فر خاطرنشان کرد: دوره اول همچنان در حال برگزاری است اما روبه اتمام بوده و مباحث پایانی آن آموزش داده است.

وی آغاز دومین دوره تربیت مربی خانواده را در آذر امسال اعلام کرد و گفت: بخاطر شرایط کرونایی، دوره به صورت مجازی شروع شد و در ادامه یک دوره ۳ روزه حضوری در مجتمع فرهنگی نور قم با قریب به ۲۷ ساعت کلاس آموزشی را داریم.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی خانواده تصریح کرد: ادامه دوره در مرحله بعد به همان صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مفهوم خانواده افزود: خانواده مفهوم جامعی است که در نتیجه ازدواج ایجاد می گردد و دارای ارکانی اعم از زن، شوهر و فرزند می باشد.

متقی فر بیان داشت: در دوره تربیت مربی خانواده سرفصل هایی همچون ازدواج، روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری و مباحثی حول محور خانواده مانند آسیب های خانواده آموزش داده می شود.

وی گفت: کل دوره تربیت خانواده شامل ۱۳۰ ساعت آموزشی می باشد که تاکنون ۲۰ ساعت از آن به صورت مجازی برگزار شده است؛ از امروز به مدت سه روز ۲۷ ساعت را به صورت برگزار می کنیم و مابقی دوره نیز به صورت مجازی خواهد بود.

مسئول برگزاری دوره تربیت مربی خانواده اظهار کرد: اختتامیه دوره تربیت مربی خانواده در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام برگزار می گردد و همه شرکت کنندگان در دوره های اول و دوم به آنجا دعوت خواهند شد تا گواهینامه پایان دوره به ایشان اعطا می شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری دوره تربیت مربی خانواده عنوان داشت: هدف از برگزاری این دوره تربیت مربیانی در حوزه خانواده جهت ترویج سبک زندگی اسلامی در میان اقشار مختلف و مقابله با آسیب های اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha