شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نقدعلی

حوزه/ حجت الاسلام نقد علی گفت: متاسفانه در کمیسیون های مجلس، آخرین بحثی که به آن پرداخته می شود بحث اجرای قانون از منظر شرع است؛ به همین دلیل حوزه‌های علمیه باید مطالبه گر و جریان ساز باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی، پیش از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس استان اصفهان اظهار کرد: مسائل اقتصادی و مشکلات مالی، امروزه اقشار مختلف را درگیر کرده که طلاب از آن جمله بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به آیات سوره حدید(لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ ...)، خداوند فلسفه ارسال رسل را بالبینات، کتاب و میزان معرفی می کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نصرت خداوند که در آیات قران ذکر شده، نصرت دین خداوند است، فلسفه حیات ما، نصرت دین است اما در عرصه جدید مسؤلیتی که برای ما پیش آمده، متوجه شدم تنها کشوری که در جهان اسلام نصرت دین انجام می شود ایران است و اغلب کشورهای اسلامی جهان در حال از بین بردن تمامی نمادهای اسلامی به صورت نرم هستند.

وی ابراز کرد: به تعبیر امام راحل دنیا ملعبه شیطان بوده و برای تامین منافع دست به هرکاری زده اند، ولی ما مدعی هستیم که می‌شود حدود الهی را رعایت و تامین منافع هم داشت، اما روحانیت و حوزه های علمیه وظیفه تبیین این موضوع را برای مردم، دارند.

حجت الاسلام نقدعلی اذعان کرد: حوزه علمیه به عنوان پشتوانه انقلاب، امروز باید الگوی آینده را ترسیم کند؛ چرا که جوانِ امروز نمادها و فعالیت ها را در امارات، مصر، قطر و ترکیه وامثالهم  می‌بیند و در ذهن خود با وضعیت داخل ایران مقایسه می کند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه باید در فضای مدیریت جدید کشور مطالبه گر و جریان ساز باشد، ما باید به سمت وسویی برویم که قوانین ما از دل اسلام بجوشد، متاسفانه در کمیسیون های مجلس، آخرین بحثی که به آن پرداخته می شود بحث اجرای قانون از منظر شرع است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک تیم اجتهادی خوب در دل حوزه علمیه باید شکل گیرد که برای قوانین ما، براساس موازین شرعی الگو ارائه دهد که قانون ثبت اموال غیرمنقول از آن جمله است که محل مناقشه مردم زیادی شده است.

وی اذعان کرد: حتی معتقدم که حوزه علمیه باید در عرصه های بیشتری ورود پیدا کنند، رصد رفتارهای تک تک مسئولین از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود؛ چراکه عمر مجلس و دولت بر چشم بر هم زدن می گذرد.

حجت الاسلام نقدعلی عنوان کرد: حوزه های علمیه باید مسئله محور عمل کند و آنلاین پاسخی برای معضلات اجتماعی از نگاه دین داشته باشند.

وی بیان کرد: پاسخ های قطعی، عقلی و علمی به شبهات در پیج ها و فضای مجازی از رسالت های حوزه علمیه است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره ای به نوع نگاه وزیر آموزش و پرورش در بحث ورود طلاب به مدارس آموزشی کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای برای حضور روحانیون در مدارس دارد.

وی تاکید داشت: برای جذب بیشتر طلاب باید به سمت مدارس آموزش و پرورش برویم و اقدام به راه اندازی مدارس آموزش و پرورشی با سبک و سیاق دینی کنیم.

حجت الاسلام نقد علی متذکر شد: علم اصول و ادبیات عرب را خوب به طلبه یاد بدهید، من هنوز معتقدم که قرآن و نهج البلاغه برای طلبه ها در همه جا حتی در کمیسیون های مجلس کاربردی است.

وی در ادامه به بحث استقلال بودجه حوزه علمیه اصفهان گریزی زد و گفت: در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ وقت تنگ است و باید تا چند روز آینده اصلاحاتی را در زمینه لایحه بودجه بارگذاری کنیم بنابراین هر پیشنهادی در این زمینه هست ارجاع داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha