جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نخستین آیین نکوداشت هفته پژوهش وتجلیل از برترینهای پژوهشی مدارس علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: پژوهش در سطح یک از جهات گوناگونی اهمیت دارد؛ طلبه ای که هیچ انسی با قلم نداشته باشد نمی تواند به تولید علم و نظریه پردازی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان معاون امور مدارس سطح یک حوزه علمیه قم، امروز در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم، ضمن گرامیداشت یاد شهید قاسم سلیمانی که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: این سردار رشید اسلام ۴۰ سال زندگی کرد و با تلاش هایی که در راستای دفاع از کیان اسلام داشت به واقع زنده بود؛ مکتب حاج قاسم همچنان نیز زنده است.

وی افزود: مقطع تحصیلی سطح یک حوزه برای طلاب اهمیت بالایی دارد که دوران هویت سازی برای طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان خاطرنشان کرد: پژوهش در سطح یک از جهات گوناگونی اهمیت دارد؛ طلبه ای که هیچ انسی با قلم نداشته باشد نمی تواند به تولید علم و نظریه پردازی برسد.

وی طراحی بسته جامع پژوهشی برای مدارس علمیه را لازم دانست و گفت: باید مدارس علمیه بتوانند بر اساس ظرفیت های خودشان به آموزش و ترویج پژوهش بپردازند.

معاون امور مدارس حوزه تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سطح یک قم می تواند به هم افزایی این مدارس در تولید علم کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha