شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نخستین آیین نکوداشت هفته پژوهش وتجلیل از برترینهای پژوهشی مدارس علمیه

حوزه/ حجت الاسلام آذربایجانی، گفت: سال‌هاست که در مورد آموزش پژوهش محور صحبت می‌شود؛ اما امروز نیاز به حمایت های عملی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام آذربایجانی استاد مدرسه علمیه حقانی، امروز در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: از سال ۷۸ و با دستور مقام معظم رهبری معاونت پژوهش حوزه تأسیس شد؛ اما تاکنون در حوزه به مقوله پژوهش توجه لازم نشده است.

وی افزود: در حال حاضر در فضای حوزه ها تمرکز خیلی خوبی بر علوم فقه و اصول شده است؛ اما این در حالی است که ما با خلأ جدی در مورد علومی همچون منطق و ادبیات روبرو هستیم.

حجت الاسلام آذربایجانی خاطرنشان کرد: سال هاست که در مورد آموزش پژوهش محور صحبت می شود؛ اما امروز نیاز به حمایت های عملی در این زمینه است.

وی هویت دهی و اعتباربخشی به دروس خارج، همچون فقه معاصر را اقدامی موفق از سوی مدیریت حوزه دانست و گفت: در زمینه پژوهش در مدارس علمیه نیز می توان از این تجربه و مدل موفق استفاده برد.

استاد مدرسه علمیه حقانی، تصریح کرد: برای پژوهش به طور مستقل از آموزش کد آموزشی تعریف گردد تا از این طریق به تربیت اساتید روش تحقیق پرداخته شود.

وی با اشاره به ابهام در آینده پژوهش در حوزه افزود: ما برای آینده پژوهشگران الگویی مناسب و دقیق نداریم؛ الگویی که در حال حاضر در اذهان محققین حوزوی وجود دارد جذب به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ها است و این موضوع باعث کوچ پژوهشگران حوزوی به دانشگاه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha