شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نخستین آیین نکوداشت هفته پژوهش وتجلیل از برترینهای پژوهشی مدارس علمیه

حوزه/ دانش، گفت: یکی از عوامل بی انگیزگی طلاب در زمینه پژوهش کمبود زمان است؛ طلبه ای که در سطح یک، همه روزه حداقل ۴ ساعت کلاس درس داشته باشد از جهت زمانی برای تأمل و پژوهش دچار کمبود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد مهدی دانش طلبه پژوهشگر مدرسه علمیه رشد قم، امروز در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: یکی از عوامل کم توجهی طلاب به امر پژوهش نبود انگیزه در این رابطه است.

وی افزود: یکی از عوامل بی انگیزگی طلاب در زمینه پژوهش کمبود زمان است؛ طلبه ای که در سطح یک همه روزه حداقل ۴ ساعت کلاس درس داشته باشد از جهت زمانی برای تأمل و پژوهش دچار کمبود است و این امر نیازمند برنامه ریزی بهتر از سوی مسئولین آموزشی است.

دانش، خاطرنشان کرد: محدودسازی پژوهش در قالب مقاله یکی دیگر از عوامل کم انگیزه شدن طلاب می باشد؛ چند کار تحقیقی کلاسی می تواند به عنوان یک فعالیت پژوهشی از سوی طلاب شناخته شود.

وی اعتباربخشی بیش از پیش به جشنواره علامه حلی را لازم دانست و گفت: طلابی که در این جشنواره شرکت و در آن کسب رتبه می نمایند شایسته این هستند که در رزومه علمی آنان در هنگام ارائه به مراکز علمی این رتبه نیز لحاظ گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha