سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همایش «اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور»

حوزه/ همایش اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور از تاریخ ۱ الی ۳ دی ماه در مشهد مقدس با میزبانی حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در راستای رهنمود رهبر معظم انقلاب برای کمک به دولت در حوزه بانکداری، اساتید حوزه علمیه براساس خواست آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، به اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور بر اساس موازین اسلامی و معیارهای اقتصاد مقاومتی، اقدام کرده اند.

بر اساس این گزارش: این همایش به منظور جمع بندی پیش نویس طرح پیشنهادی کارگروه تخصصی پولی و بانکی حوزه که در مدت حدود نه ماه تهیه و تدوین شده، تشکیل شده است.

در این همایش سه روزه حجج الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، احمدعلی یوسفی، غلامعلی معصومی‌نیا، جواد عبادی، مهدی رجایی نیا، کمیل قنبرزاده، حمزه معلی و دکتر پرویز داوودی و دکتر عطاء الله رفیعی آتانی، دکتر سید علی روحانی نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، حجت الاسلام سعید فراهانی فرد و دکتر سید مهدی دولت آبادی نماینده وزارت اقتصاد، دکتر مهدی بهادر نماینده بانک مرکزی شرکت داشتند.
لازم به توضیح است: شورای بانکداری حوزوی براساس اصول و پیش‌فرض‌هایی، بازنگری و اصلاح قوانین پولی و بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داد. در این بازنگری علاوه بر مطالعات لازم، قانون سال ۵۱ با اصلاحات سال ۹۷، طرح مجلس و طرح پیشنهادی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

خبرنگار: علی فقیه اجارودی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    در خبر فوق آمده است که «اساتید حوزه علمیه براساس خواست آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، به اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور بر اساس موازین اسلامی و معیارهای اقتصاد مقاومتی، اقدام کرده اند.» ولی در متن خبر فوق اشاره ای به اسامی این اساتید حوزه نشده است. اگر مقصود اسامی درج شده در متن خبر است که اغلب روحانیون عضو هیات علمی دانشگاه های خارج از قم هستند و کمتر کسی بین آنها به تدریس سطوح عالی در حوزه مشغول است و مهمتر این که مربوط به یک جریان فکری خاص اقتصادی در حوزه هستند بطور مثال از روحانیون عضو هیات علمی دانشگاه مفید قم در بین اسامی فوق هیچ فردی دیده نمی شود بنابراین تیتر صحیح این است که گروهی از اساتید اقتصادی دانشگاههای خارج از قم که سابقه تحصیلات حوزوی هم دارند [ولی استاد دروس سطوح عالی حوزه نیستند] و گرایش فکری اقتصادی خاصی هم داشتند جلسه ای داشته اند. این افراد استاد سطوح عالی حوزه نیستند بلکه سابقه تحصیلات حوزوی دارند و سلیقه فکری آنها هم با بقیه اساتید حوزوی اقتصادی یکسان نیست بطور مثال اساتید روحانی دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید قم با آنها هم نظر نیستند
    • امیر IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      استاد میرمعزی، استاد معصومی نیا، استاد یوسفی، استاد قنبرزاده و استاد معلی از اساتید حوزه علمیه قم هستند که ساکن قم بوده و کرسی تدریس در حوزه و دانشگاه در خود قم دارن!!!! با چه اطمینانی هم نوشتین همشون اساتید دانشگاه خارج قم هستن!!!! ی جستجویی میکردین قبلش!!!!
  • امیر IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    اتفاقا ۶نفرشون استاد سطح عالی حوزه هستن!!!!