دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیرّیه شهید محمدرضا شفیعی

حوزه/سی و پنجمین مراسم سالگرد شهید محمد رضا شفیعی امروز جمعه سوم دی ماه در گلزار شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام احمد قادری مسئول خیریه شهید محمدرضا شفیعی، با اعلام این خبر، گفت: امسال همزمان با ایام فاطمیه، یاد و خاطره این شهید سرافراز را در فضایی که معطّر به رایحه‌ی شهداست، سی و پنجمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار ظهر امروز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

وی با اشاره به نظر مبارک رهبر عزیز انقلاب در خصوص برگزاری مراسمات مربوط به شهدای گرانقدر که فرمودند: "من عقیده‌ی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است. هر جور که فکر بکنید، بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است"، گفت: فرهنگ شهادت، ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت، با خون مردم ایران اسلامی گره خورده و عجین شده و لازم است این نگاهِ فرهنگی و این پیوند عمیق را به نسل‌های بعدی انقلاب، انتقال دهیم.

حجت الاسلام قادری، ضمن بیان این نکته که شهید محمدرضا شفیعی همچون مشعل فروزانی است که دوست و دشمن را به پذیرش حقیقت وا میدارد گفت: در ماجرای شهادت این شهید والامقام، پس از آنکه اسید هم نتوانست اثری جدّی بر پیکر پاک او وارد کند، حتی بعثی‌ها هم بر حقانیت مسیر روشن و درخشان ما، اعتراف کردند.

مسئول گروه جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی با تاکید بر اینکه شهیدان ما همچون بانوی بزرگوار اسلام در راه حق و دفاع از حریم اسلام ناب به شهادت رسیدند، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها را الگوی رفتاری شهدا دانست و گفت: از نشانه‌های کوچکی چون: اولویت داشتن استفاده از سربند منقّش به نام حضرت زهرا سلام الله علی‌ها برای رزمندگانِ اسلام، اوج عشق و دلدادگی شهدا را به مادر سادات می‌توان فهمید.

وی، برگزاری مراسم سی و پنجمین سال شهادت شهید محمدرضا شفیعی را مردمی دانست و گفت: هر سال همزمان با سالگرد این شهید عزیز، مراسم به همّت جمعی از طلاب و دانشجویان برگزار می‌شد؛ اما امسال، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز خیریه شهید محمدرضا شفیعی نیز در برگزاری این برنامه مشارکت داشتند.

حجت الاسلام قادری، گفت: این مراسم، با قرائت حدیث شریف کسا و سخنرانی حجت الاسلام ربانی نماینده‌ی سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین دنبال شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    2 0
    خدا رحمت کند تمام شهدا را