دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جشن تکلیف دانش آموزان دبستان شعبان با حضور نماینده ولی فقیه در  مسجد جامع سنندج

حوزه/مدرّس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بر لزوم تلاش به منظور فراهم سازی بسترهای ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور تأکید کرد.

راضیه میرعلی ملک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و … توقعات بسیاری از دولت آقای رئیسی می‌رود، اظهار داشت: گرچه مباحث اقتصادی و معیشت مردم، امروز دارای فوریت و اهمیت خاصی در کشور است، اما با این حال، دولت بعدی نباید از اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز غافل شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین انتظارات، ریل گذاری مناسب به منظور دست یابی به تحولات فرهنگی است که یکی از ثمرات آن را ما در نظام آموزشی باید جستجو کنیم.

رئیس اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران همچنین با اشاره به وجود مشکلات جدی در ساختار نظام آموزشی و تربیتی کشور بیان داشت: نظام فعلی آموزش اعم از دانشگاه‌ها و مدارس، با وجود برخی نقاط قوت و محاسن قابل توجه، پاسخگوی همه نیازهای ما نیست و از این رو باید زمینه‌ای فراهم کرد که نظام آموزشی بتواند ضمن رفع نقاط ضعف و نقایص خود در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

وی گفت: بر این اساس و با توجه به شرایط امروز جامعه از دولت سیزدهم انتظار می‌رود که در مسیر تحولات فرهنگی و اجتماعی، از ظرفیت حوزه و دانشگاه و نخبگان این دو مجموعه به خوبی استفاده کند و با اتخاذ راهکارهای اصلی و پرهیز از حواشی به دنبال اصلاح وضع موجود به منظور دست‌یابی به وضع مطلوب باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha