شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت‌الله طباطبایی‌نژاد از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست تا اهتمامی جدی برای اصلاح جاده نجف به کربلا داشته باشند و به جهت اجرای مراسم اربعین در ایام تابستان و شدت گرمای هوا، آن را از نظر عمران و فضای سبز برای رفاه زائران آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، صبح امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه نگاه کردن به قرآن، خواندن و فهیدن آن، هرکدام موضوعیت دارد، اظهار داشت: در این راستا ترویج قرآن در بحث حج و زیارت باید جدی گرفته شود و بین طلاب، زایران، مدیران کاروان و روحانیون علاوه بر روایات، آیات مربوط به حج و زیارت و انس با قرآن ترویج شود.

وی، عمران و رونق مساجد را به حضور انسانها در این مکان مذهبی دانست و گفت: اگر تمام اقشار جامعه و به ویژه بسیجیان و روحانیون به مسجد بروند و و نمازهای یومیه را در آنجا بخوانند مساجد رونق خواهد گرفت.

امام جمعه اصفهان همچنین یک بسیجی واقعی را کسی دانست که خودش را عامل نشان دهد؛ به خانواده‌ها نیز تاکید کرد که خواندن قرآن بصورت روزانه و نماز اول وقت در مسجد را به عنوان کارعملی به فرزندان خود بیاموزند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست تا اهتمامی جدی برای اصلاح جاده نجف به کربلا داشته باشند و به جهت اجرای مراسم اربعین در ایام تابستان و شدت گرمای هوا آن را از نظر عمران و فضای سبز برای رفاه زائران آماده کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در هیچ جای دنیا مانوری همانند اربعین شیعیان نداریم و زائران بسیاری در این مسیر تردد می‌کنند باید نسبت به اصلاح بلواری با زیرسازی صحیح و درختکاری در شان زائران در این مسیر مشرف به مکانهای مذهبی اهتمام جدی صورت گیرد.

امام جمعه اصفهان افزود: در عتبات عالیات و راه های منتهی به این اماکن هرکاری برای رفاه زائران انجام شود، شایسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با بیان اینکه اصفهان از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در زمینه نخبگان قرآنی در کشور برخوردار است گفت: در سفرهای مکه و مناسک عمره و حج برنامه‌های ختم گروهی قرآن برقرار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha