چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ق

حوزه / حافظه تاریخی ملت ایران مملو از خاطرات حماسی اسطوره و شخصیت های تاریخ ساز است که با نقش آفرینی های سترگ و فراموش نشدنی خود از استقلال، امنیت، عزت، شرافت و فضیلت های این سرزمین مقدس شجاعانه و سلحشورانه دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، به مناسبت روز ایثار و شهادت شهرستان آران و بیدگل، آورده است:

الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ

حماسه چهارم دی ماه حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار شهرستان آران و بیدگل در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرینی دیگر در صحیفه افتخارات مردم این خطه کویری به حساب می آید.

حماسه چهارم دی ماه در عملیاتهای ۴و۵ و سایر عملیات ها نماد عزت و استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی ایستادند و با فریاد رسا اعلام کردند که اگر دشمنان در برابر دین آنها بایستد در برابر دنیای آنها خواهند ایستاد و چهارم دی در تاریخ زرین این شهرستان به عنوان روز شهادت و ایثار به یوم الله ماندگار گردید.

در عملیات کربلای ۴ و ۵ بیش از ۱۱۳ شهید از فرماندهان و بسیجیان از جمله شهید علی محمد اربابی رئیس ستاد و جانشین لشکر ۸ نجف و حجت الاسلام شیخ جواد قاسم پور از لشکر امام حسین (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حافظه تاریخی ملت ایران مملو از خاطرات حماسی اسطوره و شخصیت های تاریخ ساز است که با نقش آفرینی های سترگ و فراموش نشدنی خود از استقلال، امنیت، عزت، شرافت و فضیلت های این سرزمین مقدس شجاعانه و سلحشورانه دفاع کردند و اجازه ندادند اراده شوم حامیان استعمار و سلاطین ظلم و جور در طوفان توطئه ها و نقشه های شیطانی ارزش ها و مقدسات دینی و مذهبی را ذبح و تبلور و عینیت آن را در جامعه حذف کند .

اینک در زمانی که جامعه بشری فراتر از جغرافیای ایران عزیز در عطش و حسین‌جوی الگوهای راستین صداقت و برای چشیدن حلاوت عدالت و معنویت و یافتن مسیر سعادت و رستگاری است بیش از هر مقوله ای نگاه ها به قهرمانان حماسه مقاومت، ایثار و شهادت طلبی و شهیدان والامقام است که سرافرازی و جاودانگی ایران و ایرانی را در تاریخ معاصر رقم زدند .

شهیدان گرانقدری که در آوردگاه هاو تجلی گاه های پر شور و شعور حضور با نام و ذکر خدا در برابر هر خطر و تهدیدی سینه سپر  در میدان های جهاد با دشمنان قران و اسلام ناب محمدی (ص) آرزوهای آنان را باطل و ملت و مملکت اسلامی را مدیون فداکاری ها و جانفشانی های بی نظیر خود ساختند .

در این میان شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل در زمره مناطقی است که عطر شهادت فضای آن را معطر ساخته و زمین آن به برکت خون شهیدان گلگون کفن تقدس یافته است.

وجود بیش از ۸۴۰ شهید خونین بال از گلستان شهیدان انقلاب اسلامی در این شهر ولایتمدار از افتخارات ساکنان این دیار و برزگ زرینی در کتاب سراسر حماسه انقلاب اسلامی است ، شهرستانی که بواسطه تدین و تعهد دینی و غیرت الهی مردمش همپای نهضت بزرگ امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا تظاهرات و راهپیمایی ضد نظام ستم شاهی در دوران هشت سال دفاع مقدس تا امروز در تمام عرصه ها و صحنه ها حضور داشته و با درک و بصیرت نسبت به تحولات سیاسی - اجتماعی بینش خود را به اثبات رساندن و رتبه اول ایثارگری را در کشور در صحیفه انقلاب به ثبت رساندند .

تلاش و کوشش خستگی ناپذیر فرزندان انقلاب اسلامی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در احیای فرهنگ و ایثار و شهادت و ترویج ارزشهای حکومت دینی و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی نشانه وفاداری به آرمان های والای شهیدان و امام شهیدان و متابعت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

امیداست شفاعت شهدا مشمول حال همه در سرای ابدی گردد .

والسلام علیکم و رحمة الله

ابوالفضل سلیمانی

امام جمعه آران وبیدگل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha