دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسن محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی با تاکید بر معرفی بانوان شهیده دوران دفاع مقدس به عنوان الگوی زنان و دختران، گفت: ما نتوانسته ایم آن گونه که باید مجاهدت های بانوان در دفاع مقدس و دوران انقلاب را به مردم روایت کنیم و دشمن از این خلاء برای معرفی الگوی های پوشالی استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی، امروز در اولین جلسه هماهنگی یادواره خواهران شهیده در ارومیه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دوازده هزار شهید تقدیم انقلاب و جنگ تحمیلی کرده است که یک سوم از این عزیزان از اهل تسنن هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان این که این یادواره در راستای تجلیل از بانوان شهیده شاخص اهل تسنن برگزار خواهد شد، افزود: بانوان نقش اساسی در دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی و هم چنین پیشبرد انقلاب اسلامی داشتند و لازم است الگوهای درست در این زمنیه به مردم معرفی شود و یادواره های این چنین بهترین فرصت برای آشنا کردن نسل جدید با رشادت های بانوان در دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: نتوانسته ایم آن گونه که باید مجاهدت های بانوان در دفاع مقدس و دوران انقلاب را به مردم روایت کنیم و دشمن از این خلاء برای معرفی الگوی های پوشالی استفاده می کند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند، باید این مسائل به درستی و همراه با حقیقت و واقعیت به مردم بیان و روایت شود.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر بزرگداشت هر چه باشکوهتر سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ۹ دی، ادامه داد: با توجه به تقارن ایام شهادت سردار سلیمانی و نُه دی با ایام فاطمیه، لازم است مکتب حاج قاسم سلیمانی و بانوان شهیده انقلاب و دفاع مقدس که برگرفته از مکتب حضرت زهرا (س) است به مردم تبیین و تشریح شود.

در ادامه این جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم پرداختند و مقرر شد در جلسه بعدی ضمن دعوت از امور بانوان استانداری، جامعه بسیج خواهران سپاه، بنیاد شهید، امور اهل سنت، سپاه شهدا و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، در خصوص کم و کیف یادواره، همچنین محل و زمان دقیق مراسم تصمیم گیری شود.

لازم به ذکر است که آذربایجان غربی با ۶۸۴ نفر بانوی شهیده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha